Gazdaságilag a 2014-es szezon köztudottan nem bizonyult eredményesnek az F1 csapatai számára, hiszen két istálló, a Marussia és Caterham is csődbe ment – kevés az esélye, hogy bármelyikük is megmenekül jövőre. A Force India, Sauber és Lotus a sportág tarthatatlan költségei ellen tiltakoztak – de nem csak a kicsik között, hanem a mezőny élén is olyan csapatok állnak, akik veszteséggel zárták az évet.
Christian Sylt a Daily Telegraphban készített gazdasági mérleget a csapatok idei eredményeiről. Összesítve 162 millió euró (127,5 millió font) veszteséggel zártak, ennek több mint fele a Lotustól származik. A Genii Capital által birtokolt csapat 65 millió fontot – azaz 25 milliárd forintot veszített. Az istálló bevétele stabilan 93 millió font maradt, és a költségeket is sikerült 3 millióval visszaszorítaniuk, a cégen belüli kölcsönök kamatai azonban jelentősen emelkedtek.
A második legnagyobb deficitet elkönyvelő csapat a Mercedes, amelynek működési költségei – a 2014-es szabályváltoztatások miatt, amelyekbe nagy erőket fordítottak – 151 millió fontról 191 millióra nőttek. A csapat összes kiadása 325 millió font, azaz 126 milliárd forint volt.
A Force India 17 millió fontot kapott részvényeseitől – köztük a Saharától és Vijay Mallyától, akinek vagyonát 480 millió fontra becsülik –, mégis 38,5 milliót veszített. Nem csoda, hogy már szezon közben felreppentek a pletykák az istálló bizonytalan sorsáról.
Mindössze négy csapat termelt nettó profitot: a Red Bull, Toro Rosso, Williams, valamint McLaren. A csúcstartó pályán mutatott eredményei ellenére a McLaren, amely 15 millió font jövedelmet szerzett. Ez részben új szerződésüknek köszönhető, amelyet Bernie Ecclestone-nal kötöttek: a Formula-1 jogdíjaiból már 192 millió fonttal részesülnek.