A Motorsport Világtanács (WMSC) katari ülésén mutatták be azt a mintegy 400 oldalas jelentést, amelyet többek között Ross Brawn és Stefano Domenicali készített, és amely a körülmények mellett rámutatott Jules Bianchi és a csapat felelősségére is. A jelenleg is öntudatlan állapotban levő versenyző szerintük nem lassított megfelelően, és az autó megcsúszását is rosszul korrigálta, ez vezetett a becsapódáshoz.
A beszámolót hevesen kritizálta a korábbi Ferrari-versenyző, Patrick Tambay, aki szégyenteljesnek nevezte, hogy a válaszadásra képtelen versenyzőt vádolják. Szerinte az FIA a saját felelősségét akarja palástolni. „Mossuk kezeinket” – mondta Tambay.
Válaszként Alex Wurz védte meg a beszámolót – az osztrák a Formula-1-es versenyzők szövetségének (GPDA) elnöke, Brawn és Domenicali mellett ő is részt vett a tíztagú bizottságban, amely a vizsgálatot folytatta le. „Nehéz időszak ez a sport számára. De hálásak vagyunk az alapos és széleskörű módért, amellyel az FIA lefolytatta vizsgálatát, és a kiemelkedő professzionalizmusért, tapasztalatért és szakértelemért mindenkinek, aki részt vett benne.”
A beszámoló javaslatokat is tartalmaz, mint előre kijelölt maximális sebességet a sárga zászlós zónákban, azt, hogy a verseny ne kezdődhessen kevesebb, mint négy órával naplemente előtt, valamint hogy ne rendezzenek versenyeket esős évszakokban. „Szorosan együtt dolgozunk az FIA-val annak érdekében, hogy ezek a javaslatok megvalósuljanak.”