DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. június 2. vasárnap
F1

Todt: Nincs krízisben a Forma-1

A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke szerint nincs ok arra, hogy egyes csapatokat harmadik autó indítására kényszerítsen a 2015-ös szezonban, és úgy véli, az F1 18 autóval is ugyanúgy izgalmas maradhat.

Az idei USA és Brazil Nagydíjakon csak 18 autó indult a Caterham és a Marussia csődje miatt, és hiába szerepel mindkét istálló neve a 2015-ös nevezési listán, nem valószínű, hogy ott lesznek jövőre a melbourne-i rajtrácson. A leafieldiek buzgón keresik új tulajdonosukat, és ha sikerül, akkor a 20 induló garantálna minden megegyezést a szövetséggel és a FOM-mal is.

Ha mégsem így történne, a szerződések lehetővé teszik, hogy az FIA felkérjen egyes csapatokat – ez esetben a pénzügyi élharcosoknak számító Red Bullról, Ferrariról és McLarenről lenne szó – arra, hogy a következő szezonban egy harmadik autót is felkészítsenek és indítsanak majd a versenyeken. Az amerikai futamokon időhiány miatt természetesen nem valósulhatott meg az elképzelés, de december lévén az FIA-nek még lenne ideje figyelmeztetnie a szóban forgó csapatokat a koncepció változásáról.



Ennek ellenére Jean Todt, a szövetség elnöke elhatárolódott a tervtől, mondván, 18 autó küzdelme is izgalmat teremthet a Forma-1-ben. „Kilenc csapattal is lehet versenyeket rendezni, ez még nem tragédia. Emlékszem, amikor a Moto GP-ben csak tizenhatan küzdöttek egymás ellen, mégis nagyszerű futamokat produkáltak. Tisztán látható, hogy a küzdelem az élen van, nem pedig a mezőny végén.”

A francia sportvezető egyetért abban, hogy kontrollálni kell a sportág költségeit, de nem látja, hogy a Forma-1 krízisben lenne, még a két kiscsapat csődje ellenére sem. Sőt, a Haas 2016-os érkezése újabb jel arra, hogy a jelenlegi helyzetben is lehet érdeklődőket a sportághoz vonzani. „Ez a Forma-1-es történelem része. A sportágban jöttek-mentek az olyan csapatok, akiket mások támogattak, a kiscsapatok mindig az F1 részét képezték.”

„Nem vagyok boldog a Caterham és a Marussia miatt, szimpatizálók velük, de ilyenek mindig megtörténhetnek. 2016-ban újabb csapat érkezik, így a legrosszabb esetben is 10 istállónk lesz abban a szezonban. Talán újabb pályázatot írunk ki majd mások számára – bátorítani akarjuk a csapatokat és a szponzorokat is, ennek érdekében csökkentenünk kell a Forma-1 kiadásait” – vélekedett a korábbi Ferrari-csapatfőnök.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: