A szezon első felében az FIA már készen állt arra, hogy a küszködő csapatok érdekében szigorú költségsapkát vezessen be, akkor azonban a tervük süket fülekre talált. Talán ennek egyenes következménye volt, hogy a Caterham és a Marussia komoly problémákba ütközött az idény végére, amelyek következtében a jövőjük továbbra is kérdéses.
Jean Todt értetlenül áll az előtt, hogy akkor még a kiadások miatt szintén elégedetlenkedő Lotus is a javaslat ellen szavazott, ám bízik benne, hogy a történtek nyomán sokan meggondolták magukat. Emiatt pedig pontosan ugyanazokat a lehetőségeket fogja jövő héten a csapatok elé tárni, amelyeket múltkor egyöntetűen elvetett a Stratégiai Csoport.
„Ismét napirendre tűzöm a költségek csökkentésének tervét. Találkoztam néhány emberrel a három leghangosabb csapattól [Lotus, Force India, Sauber], és beszélgettünk velük erről.”
„Ám én voltam az egyetlen [a Stratégiai Csoportban], aki támogatta azt a javaslatot, hogy csökkentsük azoknak az elemeknek a számát, amelyeket a csapatoknak maguknak kell legyártaniuk. Mindenki más ellene szavazott. És persze szóba került a költségvetési sapka is. Mi az FIA-nál rengeteg pénzt költöttünk arra, hogy egy működőképes tervvel álljunk elő, de még a Lotus is ellene szavazott, amely csapat szerint pedig az F1-ben túl magasak a kiadások.”
„Az életben mindenkinek meg kell tanulnia, hogy nem szabad túlságosan merevnek lenni, ezért ugyanazt a tervezetet fogjuk a részvényesek és a Stratégiai Csoport tagjai elé tárni, amit korábban elvetettek.”