„Háromszor leellenőrzünk néhány lehetséges problémát az elektromos rendszerekkel, óvatosak akarunk lenni. A minimum az lehet, hogy megégeted a kábelköteget, de akár bármelyik vezérlőben is kárt tehetsz. Ezért háromszor is ellenőrzünk. Nem számít, hogy kilenckor, tízkor, tizenkettőkor vagy egykor hagyjuk el a garázst” – mondta a McLaren versenyigazgatója, Eric Boullier a crash.net-nek.
A McLaren tesztautója, az MP4-29H Silverstone-ban korábban már pályára gurult, éppen azért, hogy hibákat szűrjenek ki. Abu Dhabiban tesztversenyzőjük, az egyébként GP2-ben remeklő Stoffel Vandoorne áll készen arra, hogy mindkét nap pályára vigye a konstrukciót. A legjobban az bizonyítja, hogy az autó életszakaszának kezdetén jár, hogy eleinte Vandoorne legfeljebb háromkörös etapokat fog megtenni a pályán.
„Volt egy tervünk, amelyet úgy háromszor is módosítottunk reggel. Sok rendszerellenőrzést kell végrehajtani, emiatt ki-be kell járkálnunk” – folytatatta Boullier. „Először rövid etapok, amik nem a karosszériáról, gumikról, hasonlóról szólnak, hanem a motor különböző részeiről. Először a megbízhatóság, visszanyerő-rendszerek, minden kód ellenőrzése, és minden egyéb. Nagyjából tízszer fogunk így kimenni, mielőtt hosszabb etapokat teszünk meg, hogy kiderüljön, elromlik-e bármi három kör után.”
„Ez a terv, és fokozatosan tölteni a motort, és egyre jobban nyomni. Valószínűleg a határt nem érjük el ebben a két napban, de jobban igénybe vesszük az elektronikai csomagot és a visszanyerő-rendszert. A végen biztosan nem fogjuk a köridőket nézegetni, ez csak a motorról és rendszerekről szól.”
FRISSÍTVE (12:50): Azóta a McLaren-Honda sikeresen teljesítette első installációs körét.