Bár az első hírek arról szóltak, hogy Grosjean autójában a hajtáslánc összes elemét kicseréli a Lotus egy hatodik sorozatra, és így a franciának a bokszból kell majd rajtolnia, végül azonban a hatból csak három elem cseréjére került sor - ez viszont koránt sem biztos, hogy javítja Grosjean esélyeit.
A belsőégésű motor, a turbó és a hőenergia gyűjtéséért felelős MGU-H hatodik sorozatának behelyezése összesen 20 rajthelyes büntetést von maga után, azaz a franciának akkor is az utolsó helyről kellene rajtolnia a húszfős mezőnyben, ha történetesen az első helyre kvalifikálná magát.
A szabály ráadásul úgy szól, hogy a motorcseréért járó büntetés le nem töltött részét a versenyző átviszi a következő futamra. Ám mivel Abu Dhabiban a szezonzárót teljesítik - és a jövő évre nem lehet átvinni büntetést -, az FIA különleges elbánás alá helyezte a franciát.
Az előírások ugyanis kimondják, hogy a rajtbüntetések futam közbeni időbüntetésre is átválthatók, így a Lotus pilótájának a hátrasorolás mellett a versenyen is biztosan extra időt kell majd töltenie a bokszutcában. 1-5 megmaradt rajtbüntetést, 5 másodperces stop&go büntetéssel ér fel egy kerékcsere során, 6-10 rajthely 10 másodperccel, ha pedig ennél több letöltetlen rajthelye marad az időmérő után, akkor a bokszutcán kell áthajtania egyszer a futam során. Grosjean tehát nem engedheti meg magának, hogy elkönnyelműsködje a kvalifikációt, noha már előre tudja, hogy honnan fog rajtolni.
Kaotikus? Szerencsére a napokban felmerült annak híre, hogy a csapatok fontolóra vették a rajtbüntetések teljes száműzését a sportból.