A pénteki délelőttön a paddock környékére csöppenve még az is kapásból levághatta, hogy a Mercedes bajnokaspiráns párosának tagjai közül kinek kell többet tennie a vb-sikerért, aki egyetlen futamot sem látott idén. Lewis Hamilton röviddel az első tréning előtt a szokásos puccparádéval masírozott be a Yas Marina versenypályára, míg a 17 pontnyi hátrányban lévő Nico Rosberg addigra megtette, amit csak megtehetett annak érdekében, hogy ne csak reménykedhessen: a német jóval korábban befutott és riválisa érkezéséig gyaníthatóan már jónéhány mérnöki megbeszélésen részt vett a garázs hátsó traktusaiban.
Ugyan az első tréninget Hamilton húzta be, mindkét versenyző testbeszédéből maximális magabiztosság olvasható ki, márpedig ez garantálhatja, hogy a hétvége hátralevő részében soha nem látott izgalmakat produkálnak majd ők ketten a Yas Marina nézőseregének. Borítékolható az is, hogy biztatásban sem szenvednek majd hiányt, ugyanis az ultramodern komplexum gazdái már napokkal ezelőtt büszkén újságolták, hogy telt házra kell számítani, ugyanis az összes értékesíthető tikett gazdára talált.
Szembetűnő a paddockban, hogy Fernando Alonsóra legalább akkora, vagy még nagyobb figyelem irányul, mint a bajnokaspiránsokra. A Ferrari errefelé mindig különösen népszerű, mivel a Perzsa-öböl dúsgazdag olajállamai hemzsegnek a maranellói márka közúti gépcsodáitól, a Scuderia környékén zajló nyüzsgés azonban most sokkal inkább annak szól, hogy a kétszeres vb-elsőről egyelőre csak annyit tudni biztosan, azt is csütörtök óta, hogy távozik és Sebastian Vettel érkezik a helyére. A spanyol McLaren-szerződését a paddock-törzsgárda elkönyvelt tényként kezeli, de mivel a következő idénytől újra Honda-szívvel támadó brit csapat néhány napja december 1-je utánra halasztotta a versenyzői összeállítással kapcsolatos bejelentést, a pilóta minden egyes lépését, mozdulatát árgus szemek kísérik.
Vettelt ezzel szemben nem övezi hisztéria: némi túlzással élve a német laza, mint a rigalánc és jól látható, hogy már várja karrierje Red Bull-korszakának lezárását. Az energiaitalos egylet háza táján egyébként elsősorban az keltett feltűnést pénteken, hogy megjelent a csapat garázsában a Mercedes korábbi motorvarázslója, Mario Illien, akiről néhány hete elterjedt, hogy tanácsadóként, esetleg más minőségben a Renault-hoz igazol, hogy segítsen kilábalni a francia márkának abból a gödörből, amelybe az új formula alapján készült hibrid turbómotorok idei bevezetésével kerültek. A Renault természetesen kapásból cáfolta az Illien szerződtetésével kapcsolatos pletykát, a svájci motorzseni mostani feltűnése pedig – talán kissé túlzóan – ismét oda vezetett, hogy megint megy a pusmogás arról, hogy Dietrich Mateschitz vállalatbirodalma a háttérben talán saját F1-es motorrészleg beindításán dolgozik.
Néhány érdekes jövevény is megmutathatta magát pénteken: a Forma-3-as Európa-bajnokság idei győztese, Esteban Ocon a Lotusnál Romain Grosjean helyén, a hong kongi GP3-as pilóta, Adderly Fong Adrian Sutil Sauberével, míg a WSR 3.5-ben idén a 6. pozícióban záró Will Stevens a sebtében összegereblyézett Caterhamnél kapott lehetőséget. Utóbbi – miután kitaposták számára a szuperlicenszet – a hétvége hátralevő részére is maradhat, így Kamui Kobajashival együtt viszik talán utoljára csatába a leafieldi zöld különítmény versenygépeit.