A Yas Marina versenypályán két hosszú padlógázas szakasz található, az első a 7-es hajtűkanyar után következő 1200 méteres nyílegyenes rész, amely a 8-9-es kanyarkombinációba torkollik, rögtön ezután következik az újabb „egyenes”, amely valójában több törést is magában foglal. Ezen a két szakaszon nyitható a hátsó szárny – a rövid célegyenesben nincs ilyen lehetőség. Az érzékelési pontok közvetlenül az említett hajtűkanyar előtt és a kanyarbombináció után lesznek elhelyezve – a DRS aktiválására a tört egyenesben csak a hosszú 10-es kanyar után lesz lehetőség.
Az FIA idén arra törekedett, hogy a lehető legtöbb pályán két DRS-zónát jelöljön ki, annak érdekében, hogy minél több előzés történjen. Egyedül Monte-Carlo és Suzuka kapott kettő zónát.
Sebastian Vettelt 2012-ben segítették alaposan Abu Dhabi DRS-zónái, az időmérő végén túl kevés üzemanyagot találtak autójában, ezért a bokszutcából kellett rajtolnia. A német versenyző végigsöpört a mezőnyön, és végül a dobogó harmadik fokára állt fel