DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. június 29. szombat
F1

Merhi állítja: Szerződése van a Caterhammel

A 2011-ben egy roppant erős F3-as mezőnyt fölényesen megverő, idén pedig a WSR bajnoki címéért küzdő Roberto Merhi állítja, hogy szerződése van a Caterhammel, így ő vezethet az F1-es idényzárón.

Miközben a Formula-1 világa azt találgatja, vajon kit szerződtet a Caterham a szezonzáróra, lehet, hogy az egyik versenyző már meg is van: Roberto Merhi állítja, hogy érvényes szerződése van, mely arra szól, hogy beülhessen az utolsó futamon a kiscsapat autójába.

merhi_japan_f1



Merhi édesapja az Autosportnak úgy nyilatkozott, hogy fia megegyezett már a csapattal korábban arról, hogy ő ülhet autóba abban az esetben, ha a két állandó versenyző, Kamui Kobajasi és Marcus Ericsson egyike nem tudja vállalni a versenyzést. Most pedig épp ez a helyzet áll fenn, hiszen utóbbi közölte, hogy azonnali hatállyal felbontja szerződését az istállóval.

Az idősebb Merhi a következőket mondta: „Van egy szerződésünk, ami arról szól, hogy ha bármelyik állandó versenyző nem tud indulni, akkor Robertónak kell vezetnie az autót. A szerződésnek pedig engedelmeskedniük kell.”

Merhi 2011-ben az F3 Euroszéria fölényes megnyerésével hívta fel magára a figyelmet, a spanyol versenyző nagyon erős mezőnyben lett első a DTM-bajnok Wittmannt, a Force India-tesztpilóta Juncadellát, a GT-világbajnok Vanthoort, az AutoGP-győztes Satót, a mai Makaó F3-at megnyerő Rosenqvistet, és az IndyCarban idén az év újoncának választott Munozt megelőzve.

Azóta kissé leült a karrierje, a DTM-ben nem volt túl sikeres, a WSR 3.5 literes kategóriájában viszont idén a bajnoki cím közelébe jutott, bár végül csak harmadik lett. A spanyol emellett F1-es szabadedzéseken is részt vehetett a Caterham csődje előtt, Monzában és Szocsiban is gyorsabb volt Ericssonnál:

„Azt hiszem, Monza nagyon jó volt Roberto számára” – nyilatkozta édesapja az Autosportnak. „Mindenki tudta, hogy korábban még sosem vezetett F1-es autót, s nem használt ilyen abroncsokat. Erre elmegy Monzába, és gyorsabb lesz Ericssonnál! Aztán ugyanez Szocsiban a pályán, mely mindenkinek új volt.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: