A Lotus istálló számára finoman szólva sem úgy alakult az idei év, mint ahogy tervezték, hiszen ha valami nagyon váratlan dolog nem történik Abu Dhabiban, akkor csupán a nyolcadik helyen zárják majd a konstruktőri bajnokságot, ami óriási visszaesés a tavalyi 14 dobogóhoz képest. Jövőre feltétlenül javítani akarnak ezen az enstone-iak, így az sem meglepő, hogy az Abu Dhabi Nagydíj szabadedzésén nem igazán a futamra, inkább a következő szezonra készülnek majd.
A csapat technikai igazgatója, Nick Chester így nyilatkozott a csapat hivatalos előzetesében: „Folytatjuk a programunkat, mely elsődlegesen a jövő évre összpontosít. Egy új, nagyobb kijelzővel ellátott kormányt akarunk kiértékelni, és a karosszérián is változtatunk, amit a sasszemű nézők észre is vehetnek majd.”
Ez a verseny egy szempontból kiemelten fontos lesz a Lotus számára, hiszen véget ér az enstone-i istálló és a Renault 20 éven át tartó közös története. A francia motorgyártó 1995 elején csatlakozott az akkor még Benetton néven futó csapathoz, mellyel azonnal világbajnoki címet nyertek, majd 2005-ben és a rá következő évben a Renault gyári istállójaként is felértek a csúcsra.
A búcsúról Chester is megemlékezett: „Számos emlékünk van a Renault-val töltött húsz esztendőről. Számomra a legszebbek a Monacói Nagydíj megnyerése Jarno Trullival 2004-ben és a 2005-ös, illetve 2006-os bajnoki cím Fernandóval. Sok szép emlék köt össze minket, élveztük a közös munkát.”