Nem csoda, hogy a spanyolnak kellemes érzései vannak a sereghajtókat illetően, hiszen ő maga is a mezőny végén álló Minardival ejtette meg debütálását 2001-ben, és sokak szerint előnyös is, ha a jövő tehetségei első éveikben a nagy felhajtástól távol kóstolnak bele az F1-be ahelyett, hogy rögtön a mélyvízbe dobnák őket. Ám ha a Caterham és a Marussia is eltűnne jövőre, akkor olyan istállók maradnának a rangsor végén, akikre jelenleg középcsapatokként tekintünk.
„Én is egy kis csapattal, a Minardival kezdtem, és minden versenyzőnek meg kell adni az esélyt arra, hogy a mezőny végén mutatkozzon be” - mondta a helyzetről Alonso, mintegy válaszként Bernie Ecclestone kijelentésére, aki szerint senkinek nem fognak hiányozni a mezőny végéről a kis csapatok. „Mindenkire szükségünk van a sportban - minél több csapat van, annál több dolog történik az F1 körül, ez pedig csak segíthet.”
„Remélhetőleg találni fogunk valamilyen megoldást. Én nem tudom pontosan, hogy mik is a problémák és milyen lehetőségeink vannak, de az illetékesek már tárgyalnak erről, és biztos vagyok benne, hogy olyan döntést hoznak, ami a legjobb a sport számára. Mi pedig támogatni fogjuk őket ebben.”
Továbbra is van rá esély, hogy ha a két bajban lévő csapat egyikét sem tudják megmenteni és jövőre véglegesen 18 fősre zsugorodna a mezőny, akkor néhány nagyobb alakulat három autót indítson. Amikor Alonsót megkérdezték, mennyire örülne ennek a forgatókönyvnek, bizonytalanul válaszolt:
„Nem tudom - ez olyan dolog, amit még sohasem próbáltunk ki korábban. Ha erre kerül a sor, az azért lesz, mert valakik úgy gondolják, hogy ez a legjobb megoldás. De nem igazán van határozott véleményem a harmadik autókról, hiszen nagy újdonságot jelentene” - közölte a spanyol, akiről jelenleg még azt sem lehet teljes bizonyossággal tudni, hogy hol versenyez majd jövőre, azt pedig végképp nem, hogy hány csapattársa lesz és kik lesznek azok.