DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 10. péntek
F1

„A gyerekeknek nincs pénzük, nem fontosak”

Bernie Ecclestone egy kőkemény hangvételű interjúban kifejtette, hogy nem érdekli a fiatal rajongók véleménye, hiszen a gyerekeknek nincs pénzük, s az F1-nek inkább a gazdag öregeket kell megcéloznia.

Bernie Ecclestone szinte sportot űz abból, hogy nyilatkozataival újra és újra megdöbbenti a Formula-1 közösségét. Így történt ez most is: a 84 éves milliárdos ezúttal a Campaign Asia Pacific című lapnak nyilatkozva többek közt arról is beszélt, hogy miért nem erőlteti jobban a Formula-1 a közösségi médiát. Ahogy Ecclestone kifejtette, a fiatal rajongók tulajdonképpen értéktelenek a Formula-1 számára.

Ecclestone2



Amikor a sportágban eluralkodó anyagi nehézségekről és az F1 jövőjéről kérdezték, Ecclestone így felelt: „Nem érdekel se a Twitter, se a Facebook, se semmi más ilyen hülyeség. Próbáltam megérteni, de túlságosan régimódi vagyok hozzá, viszont semmi értékét nem látom. És azt sem tudom, hogy az úgynevezett fiatal generáció mit akar” – mondta Ecclestone, aki szerint nincs igazán értelme a fiatal nézőket megszólítani:

„Ha van egy márkád, amit százmilliókkal szeretnél megismertetni, én a televízión keresztül megadhatom ezt neked. És most azt mondják, hogy valahogy rá kell vennem egy 15 éves gyereket, hogy nézze a Formula-1-et, mert valaki egy új márkát akar eléjük rakni. Ez a legkevésbé sem fogja érdekelni őket” – mondta Ecclestone, majd így folytatta:

„Ha fiatal srácok meglátják a Rolex márkát, elmennek vennie egyet? Nincs rá pénzük. Ott egy másik szponzor, a UBS – a gyerekeket nem érdeklik a bankok? Nincs is elég pénzük ahhoz, hogy a nyüves bankokban tartsák őket. Ez a véleményem. Nem értem, az emberek miért ragaszkodnak ehhez az úgynevezett fiatal generációhoz..

„Miért akarják ezt? El akarnak adni nekik valamit? A legtöbb gyereknek nincs is pénze. Inkább azokat a 70 éves fickókat kell megszólítani, akiknek sok pénze van. Semmi értelme megpróbálni ezeket a gyerekeket elérni, mert úgysem vesznek semmilyen terméket. Ha a marketingesek ezt a célközönséget akarják megszólítani, talán a Disneyt kellene hirdetniük.”

Sauber2001

Ecclestone szavait nagyon visszásan fogadta a Formula-1 közössége, az NBC tudósítója, Will Buxton például a következő üzenetet írta ki a Twitterre: „Tizenegy évesen megláttam a Red Bull logóját egy Sauberen, és megkértem a srácokat, hogy vegyenek nekem egy dobozzal a boltban. Hiszen miért is bajlódjunk a fiatal rajongók megszólításával?”

Az interjúban Ecclestone-nak más érdekes megnyilatkozásai is voltak, a közösségi csatornákon nagyon gyorsan elterjedt az alábbi megszólalása is: „Talán tetszene a balett, ha tennék vele egy próbát. Csak nem értem, hogy miért táncolnak a lányok lábujjhegyen. Miért nem állítanak oda magasabb lányokat? Sokkal egyszerűbb lenne...”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: