A Ferrarihoz visszatérő finn küszködése egyértelműen látszik az év során, különösen csapattársához, Fernando Alonsóhoz viszonyítva. A finn közel jár ahhoz, hogy F1-es pályafutása legrosszabb szezonját zárja idén, beleértve debütáló évét is a Sauberrel, amikor a 10. helyen végzett a bajnokságban.
Raikkönen persze nem törődik bele a gondokba, elmondása szerint az év során végig a megoldást kereste a beállításokkal, de az esetek nagy többségében ezek nem vezettek eredményre.
„Rengeteg dolgot kipróbáltunk már idén a versenyeken, de nem működtek. Bizonyára veszítettem is ezek miatt néhány pontot, de mindenképp kísérletezni akartam, hátha rájövünk valamire. Egyébként is nagyon nehéz évünk van, így inkább próbálgatok, és ha nem válik be, rendben van hogy megfizetem az árát” - idézi a finnt az ESPNF1.
„A következő év már egészen más történet lesz egy teljesen új autóval. Biztos vagyok benne, hogy jobb lesz az egész csomag, mert az idén tanultak alapján rengeteget javulhatunk.”
Raikkönen elárulta, vezetési stílusában mindig az első gumik tapadására alapozott, ám a tavalyi év közepétől, amikor a Pirelli változtatott a gumik szerkezetén, ezt már nem tudja megtenni.
„Számos dolog kombinációja ez. Az előző szezon elején egész jó első gumijaink voltak, aztán az év közepén megváltoztatták őket olyanra, ami már nem volt az igazi. Nem igazán örültem ennek. Olykor korlátozottak a lehetőségeink azt illetően, hogy mit is csinálhatunk, mi pedig leragadtunk egy területen” - nyilatkozta a mezőny rangidős pilótája.
„Már a gokartokon sem szerettem, ha az első gumik nem tapadtak eléggé és így nem kanyarodott az autó. Az én vezetési stílusom olyan, hogy szívesebben érkezek meg nagyobb sebességgel a kanyarokba, amit a kanyarközépig meg is tartok. Ehhez szoktam hozzá, és bár a részletek minden évben és minden autóval változnak, én továbbra is abban hiszek, hogy ez a leggyorsabb megoldás. Én legalábbis ilyen körülmények mellett tudom kihozni az autóból a maximális sebességet, már ha minden jól működik.”
„A mostani autóból hiányzik ez a képesség, és ha nem pozícionálhatom oda, ahova akarom, majd pedig a csúszkálás és blokkolás miatt nem fékezhetek ott, ahol akarok, akkor az egész egy találgatássá válik, hiszen minden alkalommal meg kell tippelni, hogy hol is lenne a legjobb. Ha pedig egy kicsit is elvétjük a kanyart, máris rengeteg tempót veszítünk a következő egyenesre. Apróságnak hangzik, de ha egy teljes kör során minden kanyar előtt találgatni kell, az jelentős lemaradást okozhat. A szezon néhány versenyén egész jó volt a helyzet, de a legtöbb során minden egyes kanyarban harcolnom kellett, ami a köridőkre nagy hatással volt.”