A brit pilóta szerint karrierje során egyszer sem autózott ilyen gyors időket, még a V10-es és V8-as motorokkal sem. Button úgy véli, hogy Interlagos domborzati sajátosságainak köszönhetően a szívómotorok vesztettek teljesítményükből, míg a jelenlegi turbók kiküszöbölik ezt a problémát. „Általában 15%-os visszaesésről volt szól, de most nagyon kicsi a veszteség” – mondta a 2009-es világbajnok. „Ez azt jelenti, hogy messze a legjobb teljesítményt adják le a motorok, beleértve bármely más időszakot is, amit a Forma-1-ben töltöttem. Ehhez még hozzájárul az újraaszfaltozás is, mely által nőtt a tapadásunk. A legjobb, amióta csak idejárunk, ami fantasztikus.”
Button hozzátette, hogy a hétvége során egyre inkább otthonosan érezte magát a pályán. „Amikor először vezettem az új borításon, nem igazán tetszett, mert olyan volt, mintha teljesen más pályán autóznék. A felgumizódásnak köszönhetően javult az állapota, egyáltalán nem olyan már, mint a régi Interlagos, ami valljuk be, nem volt a legjobb. Élvezem a vezetést, és örülök neki, hogy jobb időket autózunk, mint néhány évvel ezelőtt” – mondta az ötödik helyről induló brit versenyző.