A Formula-1 az elmúlt időben egyre többször próbál reagálni a sportágat ért kritikákra, most például a túlságosan hosszúra nyúló biztonsági autós szakaszokat próbálják rövidebbre szabni, tudta meg az Autosport. Az újraindítás előtt rendszerint az okozza a problémát, hogy miután előreengedték a lekörözött versenyzőket, jó néhány percig eltart, mire azok utolérik előttük haladó riválisaikat, és Charlie Whiting csak ezt követően engedheti útjára az autókat ismét.
A Brazil Nagydíj helyszínén a sport szabályaival foglalkozó munkacsoport újra összeül, hogy megvitassanak néhány fontos témát, köztük ezt is. Az Autosport által idézett források szerint a legvalószínűbb lehetőség az, hogy a lekörözött versenyzők nem veszik vissza a körüket, hanem egyszerűen visszaállnak a mezőny élére, és kapnak egy extra kört, azaz tulajdonképpen ugyanúgy annullálódik a körhátrányuk – sőt még jobban is járnak, hiszen nem egy kör üzemanyagot „megspórolnak” ezzel.
Más szabályokon is módosíthatnak ezenkívül, így például felülvizsgálják majd a motorcserére vonatkozó szabályt, a büntetési rendszert (beleértve azt, hogy az öt másodperces időbüntetés esetlegesen túl enyhe, ahogy azt például Jean-Eric Vergne szingapúri esete mutatta), szó lesz arról, hogy promóciós rendezvényeken engedjék-e az idei autók használatát, ahogy azt is, hogy a parc ferme-szabály módosításra szorul-e.
Utóbbi témában Jules Bianchi balesete kapcsán merült fel az, hogy nedves pályán, különösen olyan ítéletidő esetén, mint a Japán Nagydíjon, szükséges lehet a parc ferme-szabály feloldása, hogy az autókat átállíthassák az esős körülményekre, s ezzel biztonságosabbá tegyék a versenyzést.