Bár a mezőny megfogyatkozott, előzetesen kiosztott rajtbüntetésekből ezúttal sem volt hiány. Jenson Button azzal a tudattal készült a kvalifikációra, hogy váltócsere miatt öt hellyel hátrasorolják, míg Danyiil Kvjatnak idén már másodszor kellett lenyelnie egy tízhelyes büntetést, miután a hetedik belső égésű motorját is fel kellett használnia.
A Q1-ben a módosítások után ezúttal csak négy pilótától búcsúztunk, akik egyike a várakozásoknak megfelelően Sebastian Vettel volt - a német ugyan pályára lépett, de csak egyetlen mért kört futott annak érdekében, hogy ne essen áldozatául a 107%-os szabálynak. Hozzá még Jean-Eric Vergne, Esteban Gutierrez és Romain Grosjean csatlakozott a kiesők között - a francia az utolsó helyen zárt, miután hibázott és egy helyen szélesen fordult az utolsó szektorban.
Lewis Hamilton a három szabadedzésen mutatott fölénye után most nem igazán találta a fonalat - a Q1-ben csapattársával ellentétben a lágy gumikon is futott egy kört, hogy biztos legyen a dolgában, míg a Q2-ben a kerekek gyakori blokkolására és az általuk okozott vibrációra panaszkodott. A brit az első gyorskörök után elmaradt Rosberg mögött, aki pedig csak úgy demonstrációs jelleggel kihajtott még egy menetre, amivel újabb jelentős darabot faragott az etalonból, bizonyítva, hogy ezúttal ő van inkább nyeregben.
A második szakasz négy kiesője között volt Pastor Maldonado, a két Force India és Danyiil Kvjat - az orosz tízhelyes rajtbüntetéséből hat pozíciót így tovább is visz a következő hétvégére. Ellenben Adrian Sutil olyat tett, amit idén még nem: bejuttatta a legjobb tíz közé a Saubert, nagy örömöt okozva ezzel a csapatnak.
A Q3 előtt nem is volt kérdés, hogy ismét a két Mercedes fog dönteni az első rajthely sorsáról, és Rosberg hozta is a korábban mutatott formát. Első köre a Q2-essel szinte azonos volt, és már ezzel is jobb volt Hamiltonnál, s míg a brit második próbálkozásra sem tudott javítani, Rosberg tovább faragott, felülmúlva végül a tavalyi pole-időt is, és négy tizedet adva csapattársának.
Mögöttük a két Williams sorakozik, Valtteri Bottas ismét le tudta győzni Felipe Massát, őt pedig Daniel Ricciardo, Fernando Alonso és Jenson Button követi - a brit azonban 7. helyezését 12-re cseréli holnap a büntetése következtében.
Az időmérő végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Q1 | Q2 | Q3 | Kör |
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:38.303 | 1:36.290 | 1:36.067 | 20 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:37.196 | 1:37.287 | 1:36.443 | 16 |
3 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1:38.249 | 1:37.499 | 1:36.906 | 19 |
4 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:37.877 | 1:37.347 | 1:37.205 | 20 |
5 | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | 1:38.814 | 1:37.873 | 1:37.244 | 17 |
6 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:38.349 | 1:38.010 | 1:37.610 | 16 |
7 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:38.574 | 1:38.024 | 1:37.655 | 17 |
8 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1:38.557 | 1:38.047 | 1:37.706 | 16 |
9 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:38.669 | 1:38.263 | 1:37.804 | 22 |
10 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1:38.855 | 1:38.378 | 1:38.810 | 15 |
11 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 1:38.608 | 1:38.467 | 16 | |
12 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1:39.200 | 1:38.554 | 16 | |
13 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:38.931 | 1:38.598 | 16 | |
14 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 1:38.936 | 1:38.699 | 17 | |
15 | Jean-Eric Vergne | STR-Renault | 1:39.250 | 10 | ||
16 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1:39.555 | 10 | ||
17 | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1:39.621 | 3 | ||
18 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:39.679 | 8 |