Magyar idő szerint délután négy órakor rajtolt el Austinban az első szabadedzés. Noha az előző éjszakai esőzés folytán néhány vízfolt itt-ott még felfedezhető volt a pályán, ám ezeket az autók hamar felszárították, így gyakorlatilag teljesen száraz pályán dőlt el az edzéselsőség sorsa.
A hétvége első tét nélküli gyakorlása több érdekességet is tartogatott, hiszen a Lotus most próbálta ki először új, 2015-ös, az ideinél hagyományosabb külsővel bíró első orrkúpját. Romain Grosjean volt a kísérleti alany, csak az ő autójára került fel az új elem, Pastor Maldonado továbbra is különös kialakítású orrkúppal körözött. A Lotus azonban ezúttal sem remekelt, egyikük sem tudta megváltani a világot.
Annál inkább elemében volt a két beugró pilóta, Max Verstappen, illetve Felipe Nasr, akik egyaránt a top10-ben végeztek. A 17 éves holland, aki jövőre az F1 történetének legfiatalabb pilótájaként fog bemutatkozni a sorozatban, másodszor vezette pénteki szabadedzésen a Toro Rosso idei autóját, ő Jean-Eric Vergne helyére ugrott be. A Williams pedig két brazil Felipével, Massával és Nasrval a volánnál kezdte meg a hétvégi munkát, a GP2 jelenlegi bajnoki 2. helyezettje tehát Valtteri Bottas helyére pattanhatott be egy röpke edzés erejéig. Mindketten üde színfoltjai voltak az FP1-nek.
Az első fél órában egy extra szett gumi is a csapatok rendelkezésére állt, így ennek megfelelően mindenki rögtön az első percekben a pályára hajtott. Az első komolyabban vehető köridő Jenson Button nevéhez fűződött, a 2009-es világbajnok 17 perc elteltével 1:41.772-t futott a McLarennel. Szűk 10 perccel később csapattársa, Kevin Magnussen vette át tőle a vezetést, amit aztán hasonló időintervallum elteltével a brit visszaszerzett. Az edzés első fele tehát egyértelműen a McLareneké volt, igaz, a Mercedesek későbbre tartogatták a puskaport.
Körülbelül félidőben Daniel Ricciardo Red Bulljában akadtak gondok az energia-visszanyerő rendszerrel, ami miatt számára ez az edzés ideje korán befejeződött. Csapattársát, Sebastian Vettelt ezúttal elkerülték a műszaki gondok, de a Red Bull tempóján még lesz mit csiszolni a hétvége folytatásában. Tegyük hozzá gyorsan, Vettel előre megmondta, hogy a szabadedzéseken elsősorban a versenybeállításokra fognak koncentrálni, mivel ő az időmérőt motorcsere miatt valószínűleg kihagyja. Ezen csapata azóta annyit pontosított, hogy a motorcsere ugyan valóban elkerülhetetlen, ám Vettel legalább a Q1-ben ennek ellenére ott lesz, nyilván a helyi közönség kedvéért.
Az első óra végére helyre állt a világ rendje, Hamilton vezetett Rosberg és Button előtt, míg a 4. helyen Danyiil Kvjat tűnt fel a Toro Rossóval, megelőzve Magnussent, Fernando Alonsót és Vettelt. Alonso Ferrariján nagyjából ekkortájt első szárnyat cseréltek, és mivel a régi nem sérült meg, ez arra enged következtetni, hogy ez egy új elem lehet, amit most próbáltak ki.
A tréning legvége kicsit kaotikusra sikeredett, amiről elsősorban a Lotus pilótái gondoskodtak. Grosjean valószínűleg egy lassú defekt miatt kiszélesítette a pályát, majd tőle teljesen függetlenül Maldonado forgott meg, aki miatt a sárga zászló is előkerült. A végén még Kimi Raikkönen Ferrarija is lefulladt a bokszutca közepén, úgyhogy a Ferrari szerelői egy jóleső sprintfutással zárhatták az etapot.
A sorrend az élen már nem változott, vagyis Hamilton nyert Rosberg, Button, Kvjat, Magnussen, Alonso, Vettel, Nasr, Nico Hülkenberg és Verstappen előtt.
A második szabadedzés magyar idő szerint este 8 órakor kezdődik.
Az első szabadedzés végeredménye:
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:39.941 | 28 | |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:40.233 | 0.292 | 32 |
3 | Jenson Button | McLaren/Mercedes | 1:40.319 | 0.378 | 27 |
4 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Renault | 1:40.887 | 0.946 | 33 |
5 | Kevin Magnussen | McLaren/Mercedes | 1:40.987 | 1.046 | 29 |
6 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:41.065 | 1.124 | 27 |
7 | Sebastian Vettel | Red Bull/Renault | 1:41.463 | 1.522 | 20 |
8 | Luiz Felipe Nasr | Williams/Mercedes | 1:41.545 | 1.604 | 19 |
9 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1:41.722 | 1.781 | 24 |
10 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 1:41.785 | 1.844 | 32 |
11 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1:41.907 | 1.966 | 21 |
12 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:41.965 | 2.024 | 23 |
13 | Pastor Maldonado | Lotus/Renault | 1:42.329 | 2.388 | 28 |
14 | Adrian Sutil | Sauber/Ferrari | 1:42.333 | 2.392 | 23 |
15 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1:42.359 | 2.418 | 23 |
16 | Esteban Gutierrez | Sauber/Ferrari | 1:42.516 | 2.575 | 24 |
17 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1:42.598 | 2.657 | 5 |
18 | Romain Grosjean | Lotus/Renault | 1:43.229 | 3.288 | 26 |