Nagydíjon részt vevők
Max Verstappen, 2015-ös Ausztrál Nagydíj – 17 év, 166 nap
Louis Chiron, 1955-ös Monacói Nagydíj – 55 év, 292 nap
Az összehasonlítást nem titkoltan Max Verstappen motiválta, aki Ausztráliában 17 évesen a Formula-1 történetének messze legfiatalabb versenyzője lesz. Ehhez képest az 50-es években a monacói Louis Chiron, egy háború előtti autós veterán 55 éves volt, amikor utoljára rajthoz állt hazai nagydíján. A különbség kettejük között 38 év. A jövő év nyitányáig azonban még várni kell, amíg Verstappen rekordja életbe lép, a tényleges csúcsot egyelőre Jaime Alguersuari tartja 19 évvel és 125 nappal.
Versenyhétvégén részt vevők
Max Verstappen, 2014-es Japán Nagydíj – 17 év, 3 nap
Louis Chiron, 1958-as Monacói Nagydíj – 58 év, 282 nap
A statisztika külön számon tartja, hogy hány tényleges rajttal, és hány versenyhétvégével büszkélkedhet egy adott versenyző, a tágabb fogalom az utóbbi, mivel nem mindenki jut el magáig a futamig, aki a program korábbi szakaszán részt vesz – az autó pedig tönkremehet akár a rajtrács felé vezető úton is, és ez sem számít bele az indulások sorába. A definíció tehát eltér, a két név azonban változatlan. Verstappent pénteki szabadedzésen ültette autóba már idén a Toro Rosso, Louis Chiron pedig az említett Monacói Nagydíj után három évvel újból megpróbálkozott az utcai versennyel, ezúttal viszont már nem sikerült kvalifikálnia. A különbség 41 év.
Pontszerzők
Danyiil Kvjat, 2014-es Ausztrál Nagydíj – 19 év, 324 nap
Philippe Etancelin, 1950-es Olasz Nagydíj – 53 év, 249 nap
Danyiil Kvjat történelmet írt azzal, hogy év elején a sportág legfiatalabb pontszerzőjévé vált. De ki a legidősebb, akinek ez valaha sikerült? Egy kevésbé ismert, 1896-os születésű francia kereskedő, Philippe Etancelin még a világbajnokság legelső évében állította fel a rekordot monzai ötödik helyével, amelyet azóta sem döntött meg senki, és minden bizonnyal soha nem is fog. Kvjat és Etancelin 34 év különbséggel szereztek pontot.
Futamgyőztesek
Sebastian Vettel, 2008-as Olasz Nagydíj – 21 év, 73 nap
Luigi Fagioli, 1951-es Francia Nagydíj – 53 év, 22 nap
Meglepő, hogy minden eddigi fiatalsági rekord a Toro Rossóhoz kapcsolódik – Sebastian Vettel 2008-as futamgyőzelmét kevesen felejtették el, egy olyan autóval, amely se előtte, se azóta nem volt képes hasonlóra. Ellenpontja, Luigi Fagioli egyetlen versenyen indult 1951-ben, éppenséggel ez volt pályafutása utolsó nagydíja. Az akkoriban bevett szokásnak megfelelően, amikor az első számú versenyző, Juan Manuel Fangio motorja rakoncátlankodni kezdett, az Alfa Romeo utasította Fagiolit, hogy cseréljen autót az argentinnal. Így lehet, hogy bár Fagioli utolsó lett 22 körös hátrányban a hibás kocsival, mégis felállhatott a dobogó tetejére Fangio társaságában, aki az ő 8-as számú Alfájával megnyerte a versenyt. Ez a bizarr eredmény volt egyetlen győzelme, ráadásul ez az azóta fennálló rekord is: közel 32 évvel több, mint Vettel kora a monzai futam idején. Ők ketten egyben a mindenkori legfiatalabb és legidősebb dobogósok is.
Világbajnokok
Sebastian Vettel, 2010 – 23 év, 134 nap
Juan Manuel Fangio, 1957 – 46 év, 41 nap
Vettel 23 éves volt, amikor megnyerte négy közül az első világbajnokságot a Red Bull színeiben, Fangio 46 éves, amikor ötből az utolsót szerezte a Maseratival – ezzel teljessé tette a sort: mind a négy autómárkával (Alfa Romeo, Mercedes, Ferrari, Maserati), amellyel versenyzett, begyűjtött legalább egy vb-címet, rövidesen fel is hagyott a Formula-1-gyel. A két szélsőséget ezúttal 23 év választja el.