A francia számára az elmúlt két évben nem volt ismeretlen a dobogó, és bár egyre közelebb került első győzelme megszerzéséhez, idénre az új szabályokra kellően fel nem készülő Lotus miatt csak a mezőny hátsó fertályában tud küzdeni, és mindössze két futamot fejezett be pontszerző helyen.
Grosjeannal kapcsolatban felmerült, hogy a jövő évre a McLarenhez igazolhat, amiben menedzsere, a már a wokingiaknál dolgozó Eric Boullier segítene neki, ám miután a napokban a Lotusnál döntés született arról, hogy a Renault motorokat az idén élen járó Mercedesekre cserélik, a helyzet alaposan megváltozott a 28 éves családapa számára.
„Ez mindenképpen segít a csapaton. Tudjuk, hogy a Mercedes rendelkezik a legerősebb hajtáslánccal, és valószínűleg jövőre is megőrzik az előnyüket, ami nagyon jól jön a Lotus számára” - bizakodott a francia.
„Kétségtelen, hogy ezáltal minden vonzóbbnak tűnik itt. Mindig is mondtam, hogy nem rossz érzés itt lenni. A csapat nem lesz világbajnok jövőre, de képes erős autót építeni, amivel ugyanúgy meglepetést okozhatunk, mint idén a Williams. Ők tavaly sehol nem voltak, de egy jó motorral és autóval most a mezőny elején harcolnak. Ez megtörténhet a Lotusszal is.”
A Mercedes érkezésének azonban negatív vonzata is van Grosjean számára - személyi szponzora, a Total volt ugyanis eddig a Lotus üzemanyag-beszállítója, ám az új szerződés értelmében a német motorokat már a Petronas fogja működtetni. A francia mindenesetre bízik benne, hogy nem fog összeférhetetlenség kialakulni a két rivális márka között.
„Persze folynak erről a tárgyalások, de szerintem mindenki megérti a helyzetet, hiszen ez a kapcsolat több annál, hogy egy matrica összeköti a versenyzőt és a szponzort. Ez egy hosszú távú együttműködés, amit szeretnénk is tovább folytatni. Még ha már nem is a Total fogja ellátni üzemanyaggal az autót, én továbbra is a Total versenyzője maradok” - jelentette ki.