Az olasz gumigyár Formula-1-es szerepét mindig is sok vita övezte: a korábbi években azt érte számos kritika, hogy az abroncsok gyors kopása miatt mesterségesen teszik izgalmassá a versenyek történéseit. Idén inkább a konzervatív választásokkal kerültek a bírálatok középpontjába, Szocsiba például rendkívül tartós abroncsokat szállítottak, ezzel téve eseménytelenebbé az első Orosz Nagydíjat.
Az elmúlt hetekben kiadták az utolsó versenyekre szállítandó keverékek listáját: a Brazil Nagydíjra az elmúlt évekkel ellentétben a legkeményebb abroncsokat vitték volna, ezzel kivívták Felipe Massa rosszallását, aki nedves körülmények között egyenesen veszélyforrásnak bélyegezte a választást. Válaszként a Pirelli – az összes csapat véleményére hivatkozva – lágyabbra változtatta a keverékek összeállítását.
A Force India egyenesen a csapatok kezébe adná a választás lehetőségét. „Miért nem hagyják a csapatoknak, hogy maguk jelöljenek ki két gumikeveréket? Az egyik autó gyorsabb lenne, a másik hosszabban tudna kint maradni. Izgalmasabbá tenné a versenyeket” – játszott el a gondolattal Otmar Szafnauer, az alakulat sportigazgatója az Auto Motor und Sportnak.
A Pirelli azonban rögtön leszögezte, valószínűtlen, hogy ez a forgatókönyv valóra válik. „Először is, logisztikailag egy rémálom lenne. Aztán ott a veszélye, hogy néhány csapat el fogja szúrni. És ha a rossz gumik biztonsági problémához vezetnek, mi kapjuk a vádakat, nem a csapatok” – mondta Paul Hembery, a gumigyár motorsport-főnöke.