Jules Bianchi suzukai balesete kapcsán számos lehetséges változtatás terve felmerült, s immár az is biztos, hogy ezek egy részét meg is fogják valósítani, kezdve az úgynevezett lassú zónákkal. A mezőny világbajnokai közül ketten, Lewis Hamilton és Sebastian Vettel most felvetettek egy újabb szempontot, méghozzá az esőgumikkal kapcsolatban.
„Nem valami jó abroncsok, ez nem titok” – mondta a Mercedes versenyzője a extrém esőgumikról. „Mindig lesz permet, ám dolgoznunk kell az abroncson, bár ez nem egy olyan terület, amire jellemzően sokat koncentrálunk korábban. A slickeket mindig fejlesztik, folyamatosan dolgoznak rajtuk, az esőgumik viszont kisebb hangsúlyt kapnak.”
„Olyan abroncsra van szükség, ami kiszorítja a vizet, és nem olyanra, ami arra kényszerít bennünket, hogy interekre váltsunk, mert azok sokkal gyorsabbak – még akkor is, ha ez nem biztonságos. Úgy gondolom, hogy az FIA és a Pirelli dolgozni fog ezen” – mondta Hamilton, akivel Vettel is egyetért:
„Ha sok víz van a pályán, nyilvánvaló, hogy nagyon jó vízkiszorítású abroncsra lesz szükséged, hogy ne szenvedj aquaplaningtól. A probléma csak az, hogy az extrém abroncs működési tartománya extrémen kicsi. Az intermediate gyorsabb, szóval amint a vízmennyiség már nem maximális, feltessük az intereket. Ezzel viszont kockázatot vállalunk csak azért, mert ez egy gyorsabb abroncs – ezzel a kérdéssel foglalkoznunk kell” – mondta a négyszeres bajnok.