Bianchit már mindenki a Ferrariban látta, hiszen az olasz istálló tehetségkutató programjába tartozik, ám a sors úgy akarta, hogy a 25 éves francia - egyelőre legalábbis - ne tudja valóra váltani az ígéreteket. Amikor a Japán Nagydíj 42. körében a megcsúszó Marussia nagy tempóval a pálya védőkorlátjain belül álló traktorba csapódott, az nem csak biztonsági aggályokat vetett fel, hanem talán a jövő egy nagy bajnokának karrierjét is kettőbe törte.
Nehéz lenne vitatni, hogy a Formula-1 az elmúlt években lassabbá vált a csúcsot jelentő 2001–2005 közti időszakhoz képest, s ez fokozottan igaz az idei évre. Az Autósport és Formula Magazin áttekinti, hogyan változott a sportág sebessége hat és fél évtized alatt. Kiderül, melyik volt a leggyorsabb szezon, melyek bizonyultak a leggyorsabb pályáknak, és az is, hogy melyik versenygépeket nevezhetjük a száguldó cirkusz leggyorsabb autóinak.
Navigátori ülésből az FIA elnöki székéig - Jean Todt pályafutása során az autósport minden szintjét megjárva tapasztalhatta meg a siker különböző formáit. Az AFM lapjain a francia sportdiplomata visszatekint karrierje emlékezetes pillanataira, beszél a ralizásról, Michael Schumacherről, és bemutatja az előtte álló feladatokat, amelyeknek ma már csak egy részét jelenti az F1.
A magazin Monzában mikrofonvégre kapta a Formula-1 első brazil világbajnokát, Emerson Fittipaldit, aki még ma is gyakori vendégnek számít a versenyhétvégéken. A kétszeres bajnok visszaemlékezett 40 évvel ezelőtti sikerére, elmondta a véleményét a sport jelenlegi állapotáról és persze nem hagyhatta ki a két bajnoki rivális, Lewis Hamilton és Nico Rosberg értékelését sem.
Szeptember közepén útjára indult egy új versenysorozat, amely alapjaiban különbözik minden eddigitől. A Formula-E autóit elektromos hajtásúak, a motorok dübörgését leváltotta a süvítés, a mezőny kizárólag nagyvárosok utcáin méri össze erejét, a futam közben pedig kötelező az autócsere. Szokatlanul hangzik, ám már a bajnokság első éve mellett is elismert csapatok és közismert versenyzők kötelezték el magukat. Az Autósport és Formula Magazin betekintést nyújt az új széria rejtelmeibe, és véleményt alkot az első versenyről, amelyen a győzelem sorsa csak az utolsó kanyarban dőlt el.
További témák a lapból:
- Jenson Button a McLarenre vár
- Szingapúri és Japán Nagydíj összefoglaló
- Így működik egy F1-es tervezőcsapat
- Dávid Sándor különvélemény rovata
- Bajnoki ábécé Marco Wittmannal
- Nagy Norbi győzelme az ETCC-ben
- MotoGP: Marquez elesett, a Yamaha nyert
- Beszámoló a Nemzetek Motokrosszáról
- WRC: Elmaradt a hazai bajnokavatás
- A Fekete-Tóth páros ünnepelt az Adrenalin Ralin
- Ralikrossz: Solberg az első világbajnok
- F1-es kézben az F12 Berlinetta
- Mitsubishi Outlander: A jövő elkezdődött
- Fotógaléria: Angelia és a Mercedes-Benz C-osztály
A legfrissebb AFM a MotoGP, a rali-vb és a többi népszerű hazai és nemzetközi autósport-széria híreivel és háttéranyagaival megvásárolható az újságosoknál vagy előfizethető a formula.hu megújult weboldalán.