A francia nem érti a versenyirányítás rövid megingásának okát, hiszen a veszélyessé váló pálya ellenére sem küldték be azonnal a biztonsági autót Adrian Sutil balesete után - pedig korábban mindent jól csináltak a hétvége során.
„Nem akarok rosszat mondani az FIA-ról, mert nagyon tisztelem, amit az elmúlt 20 évben a biztonság terén tettek. Az autókat és a pályákat illetően nagy fejlesztések történtek, csak egyetlen dolog maradt ki: ott állt egy **** traktor a pályán” - engedte szabadjára az érzéseit.
„Dühös voltam, komolyan megrázott a baleset. Persze megvan a szokványos procedúra, de az időjárási körülmények csak egyre rosszabbodtak, több víz került a pályára és romlottak a látási viszonyok.”
„Ilyen rossz időjárás mellett nem lehet a hagyományos rend szerint eljárni. Ezért mondtam, hogy nem vagyok meggyőződve a versenyirányítás döntésének helyességéről. Ilyen esetekben egyáltalán nem lenne szabad kockázatot vállalniuk, különösen ekkora tapasztalat mellett, amivel rendelkeznek.”
Prost ugyan elismeri, hogy a véletlennek is jelentős szerepe volt Jules Bianchi súlyos sérülésében, de ezt nem tartja elfogadható kifogásnak.
„Nagy balszerencse volt, de nem a baleset okát, hanem a következményeket kell mérlegre tenni. Ha az én fiamról lenne szó, semmiképp sem szeretném, hogy egy munkagéppel ütközzön egy F1-es pályán. Ez az, ami számomra nem elfogadható” - hozta szóba szintén autóversenyző fiát, Nicolas Prostot, aki jelenleg a WEC-ben és a Formula-E-ben versenyez.