DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Szám szerint: Forma átmentése a Forma-1-ben

Az időmérő edzéseken mutatott teljesítmény sorrendiségét vetjük össze a versenyen produkált eredményekével. Az időmérő edzést és a versenyt előbb közös nevezőre kell hozni, erre a célra én a vb-pontok rendszerét választottam ki. 2014-ben eddig összesen hat versenyt rendeztek.

Az alábbi táblázatban a csapatok neve mellett az edzéspontokat és a versenypontokat látjuk.

A pole-pozíció 25 edzéspontot jelent, és eképpen a 10. rajthely is egy edzéspontot érdemelt, így állt össze 6 verseny edzéspontjainak oszlopa.



 

Természetesen a köridők alapján készült, tehát teljesítmény alapján - és nem vettem figyelembe a szabályok miatti mesterséges sorrendtorzításokat - tehát a hátrasorolásokat, a büntetés eredetű visszavetéseket sem.



 

A Mercedes GP 246 edzéspontból 240 versenypontot ért el, ami bámulatos. Vegyük figyelembe, hogy ezt az egyenletességet az élen tudták produkálni.



 



 

A Ferrari pontvesztése sem volt jelentős, az edzésformájukhoz képest mindössze 4 %.



 

A Red Bullnál ez a veszteség, kár azonban már 28 % - a versenyeken nem tudják megvédeni vagy megtartani az edzésen elért eredményüket - elsősorban műszaki hibák miatt.



 

Természetesen ennek le kell csapódnia valahol, valaki másnál - és most jönnek a "középcsapatok". A Williams, a McLaren és a Force India seperték be a mások által veszendőbe ment vb-pontokat, elsősorban Hülkenbergék voltak ebben a legügyesebbek, két és félszer eredményesebbek voltak versenyen, mint edzésen. A hivatalos csapatversenyben úgy állnak a 4. helyen, hogy az "edzésbajnokságban" csak a hatodik legjobbak.



 

A továbbiakban két másik, "formájában veszteséges" csapat következik mögöttük. A Toro Rosso meglepően jól szerepel a kvalifikációkon, a Q3-ba kerülés sem lehetetlen számukra - ezt az előkelő pozíciót viszont nem tudják megőrizni a versenyek során.

A Lotus edzésteljesítménye alapján valamivel jobb futameredményekre kellett, hogy számítson - nekik is, akárcsak a Red Bullnak, főleg műszaki okokkal lehet takarózni.



 

A sereghajtók közül imponálóan emelkedett ki monacói ügyességével a Marussia, miközben a Sauber és a Caterham edzésen és versenyen sem volt képes a top 10-ben végezni a 2014-es tavasz folyamán.



 

  Forma átmentése edzéspont Vb-pont ( % )
1 Mercedes 246 240 98%
2

Red Bull Renault

137 99 72%
3 Ferrari 81 78 96%
5

Williams Mercedes

47 52 111%
4

McLaren Mercedes

33 52 158%
6

Force India Mercedes

27 67 248%
7

Toro Rosso Renault

24 8 33%
8

Lotus Renault

11 8 73%
9

Marussia Ferrari

0 2  
10

Sauber Ferrari

0 0  
11

Caterham Renault

0 0  
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: