1958-től minden évben külön világbajnokságot írnak ki a konstruktőröknek. Ilyenkor a csapat neve mellett rendszerint szerepeltetni kell a meghajtó motort is, úgy mint Brabham-Repco, Williams-Renault, vagy McLaren-Honda.
Ha pedig így van, akkor nekik is kijár a dicsőség. Motor nélkül nem mozog az autó.

Számoljuk most össze, 1958 óta milyen motorokkal, hány világbajnokságot nyertek a konstruktőrök!
MEGHAJTÓ MOTOROK VB CÃMEI:
| Ferrari | 11 |
| Ford-Cosworth | 6 |
| Climax | 2 |
| TAG (Porsche) | 2 |
| Vanwall | 1 |
Itt a Ferrarira hívnám fel a figyelmet, amely csak saját autójába szerelve tudott egyedül 16 világbajnokságot nyerni! A Honda erőforrása az évek múltával igénybe vehette a Williams majd a McLaren versenykocsikat is, összesen 6 vb-címéhez. Ugyanígy a Renault is, amelynek eredményeit a Williams és Red Bull autóiban összesen elért számok mutatják (a Renault motorja továbbá kétszer saját autójába szerelve is bajnok volt, 2005-ben és 2006-ban).

Most pedig nézzünk egy nagyobb intervallumot, amelyet már a legelső versenytől (1950) lehet vizsgálni. Ilyen szempont lehet például a dobogós helyezések száma. Itt természetesen azok a motorszállítók kerültek előnybe, amelyek többet is kiszolgáltak, elláttak a meghatározó csapatok közül.

A hetvenes évek elejétől a nyolcvanas évek közepéig a Ford-Cosworth látta el a mezőny 2/3 részét motorokkal. A Ferrari abszolút első helyét itt is főleg saját, gyári csapatával produkálta. (Más autóba szerelt Ferrari motorral szerzett dobogós helyek száma csupán 6!)

Manapság a Renault és a Mercedes gyára is több csapatot szolgál ki meghajtó motorral.
DOBOGÓS HELYEZÉSEK:
| Ferrari | 535 |
| Renault | 274 |
| Honda | 104 |
| BMW | 65 |
| TAG (Porsche) | 44 |
| Alfa Romeo | 25 |
| Matra | 17 |
| Mugen-Honda | 14 |
| Peugeot | 8 |
| Playlife | 5 |
| Porsche | 4 |
| Supertec | 3 |
| Weslake | 2 |
| Yamaha | 2 |
| Lancia | 1 |
| Lamborghini | 1 |
| Bristol | 1 |
1950 és 1960 között az 500 mérföldes indianapolisi futam eredményét is hozzáadták a Forma-1 vb futamokhoz. De mivel az amerikai autók más szabályok szerint épültek, ezért én sosem számolom be az Indy500-at a F-1 statisztikáimba - hiszen csak torzító hatással járnának.