DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 24. szerda
F1

Technikai analízis - A Magyar Nagydíj fejlesztései

A csapatok Magyar Nagydíjra készített fejlesztései közül a formula1.com a Sauber új hátsó karosszériáját, a Ferrari diffúzorát és a Williams hűtési rendszerét mutatta be.

A számtalan módosításnak köszönhetően a Sauber gyakorlatilag az idei C32-es konstrukciója B változatát küldte pályára a Magyar Nagydíjon. A karosszéria alá új három elemes terelő lapátok kerültek, de új lett az autó fékcsatornája és diffúzora is. A Sauber mérnökei e mellett a kipufogó nyílás körüli karosszéria elemeket is módosították, ahol a Toro Rossóhoz hasonló megoldást választottak, és egy második csatorna szekciót alakítottak ki a karosszéria alsó részénél (kék nyíl).

Péntek reggel a Ferrarinál Felipe Massa egy új diffúzorral lépett a pályára, ahol a maranellói mérnökök a diffúzor oldalsó részén alakítottak ki egy új csatorna részt (fő kép, piros nyíl). A diffúzor végét 45 fokban vágták alá, amely így hasonló lett a Lotus 2012-es megoldásához (bal oldali kép), de egyébként egy hasonló megoldást hozott magával a Red Bull is a Hungaroringre. A teszteket követően a Ferrari végül a korábbi megoldás (jobb oldali kép) alkalmazása mellett döntött az időmérő edzésen és a futamon, a Red Bull azonban egész hétvégén az új diffúzorát használta az RB9-es versenyautóján.

A Magyar Nagydíjon extrém hőség várta a csapatokat, amire minden csapat fel is készült, a Williams a többiektől eltérően azonban egy másik utat választott. A Williamsnél az 50 fokos aszfalt és 30 fok feletti levegő hőmérsékletre úgy készültek fel, hogy egy csomó apró lyukat vágtak a motorborításra (piros nyilak), ezzel szembe a többi istálló, mint például a Red Bull a motorborítás végén található ovális nyílást vette nagyobbra.



Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: