A csapatok első ízben a múlt heti silverstone-i teszten próbálhatták ki az új abroncsokat, melyek lényegében a tavalyi konstrukciót és az idei keverékeket ötvözik. Az első hétvégi bevetésre a hungaroringi pénteki szabadedzésen került sor, ahol a pálya hőmérséklete már a reggeli órákban is elérte a 44 fokot.
Ennek ellenére egyetlen versenyzőnek sem volt gondja az abroncsokkal. Paul Hembery, a Pirelli motorsportrészlegének vezetője így nyilatkozott a hungaroringi helyzetről: "Nem mondanám, hogy ez lesz a legkeményebb verseny. Bahrein mindig egészen rettenetes ebből a szempontól, ahogy Malajzia is. Utóbbi helyen maga az aszfalt felülete nagyon koptatja a gumikat, az itteni inkább Németországhoz, a Nürburgringhez hasonló sok szempontból, s több aspektusból Kanadától se különbözik nagyon."

"Hogy őszinte legyek, a fiatal versenyzők tesztje nagyon kemény volt, mivel 45 fokos volt az aszfalt Silverstone-ban - nem hittem volna, hogy valaha életemben ezt ki kell mondanom! Silverstone nagyon gyors, sokat követelő pálya, így a 45 fokos hőmérséklet remek gyakorlás volt."
Hembery azt viszont elismerte, hogy egyes csapatok, különösen a Mercedes, jobban szenvednek a melegben, mint mások. "Rendszeresen láthattuk, hogy az időmérős sebességük nagyon jó, aztán a versenyen nem tudják fenntartani ezt a tempót. Annyi bizonyos, hogy ez a mostani hőmérséklet a lehető legrosszabb körülményeket jelenti a Mercedes számára."