A csütörtök délutáni sajtótájékoztatót Massa viccelődve kezdte: "Emlékszem 2008-ra, de valójában 2009-re nem! Mindig szerettem ezt a pályát, feküdt vezetési stílusomnak, de soha nem sikerült erős eredményt elérni. 2008-ban a győzelem már a zsebemben volt, de végül három körrel a futam vége előtt ki kellett állnom. Majd 2009-ben volt a baleset, így amikor megérkezem ide, mindig egy tiszta versenyt szeretnék teljesíteni és olyan eredményt elérni, amely ennek köszönhető. Remélem nagyszerű hétvégém lesz."
A brazil pilóta láthatóan meglepődött azon a kérdésen, hogy védekező formában készül-e a hétvégére a Scuderia.
"Majd meglátjuk, hogyan alakul az időmérő edzés, amely fontos pillanat lesz számukra. Nagyon meleg hétvége lesz és ha azt kérdezik, mi fekszik nekünk a legjobban, akkor azt mondom a hőség, így ha az autó jól működik, jó versenysebességre számíthatunk és a versenyen támadni fogunk, nem védekezni."
Szokás szerint felmerült a kérdés: mi lesz Massával.
"Majd meglátjuk. Jelenleg arra koncentrálok, hogy eredményes legyek és a többi nem tőlem függ. Jó eredmény nemcsak itt a Ferrarinál segítség, de más csapatoknál is, amennyiben nem lehetek már itt."

A versenyhétvége előtt Felipe Massa egy fél napot töltött a silverstone-i teszten, kiértékelte a Pirelli új abroncsait, melyet a hétvégétől kezdve használnak a csapatok.
"A tesztelés hasznos volt, mivel láthattuk, a gumik nem mennek tönkre. Nem volt egy problémás gumi sem nálunk sem a többi csapatnál. Hosszú és rövid távon is jól bírták, probléma nélkül és sokkal kiegyensúlyozottabbak, talán kicsit lassabbak az első gyors körben. Ãgy azt hiszem a teszt hasznos volt. Itt, a régi adatok továbbra is lényegesek, mert a gumik többé kevésbé azonosak, mint tavaly. Majd meglátjuk, mi lesz a hőségben."
A sajtótájékoztató során szóba kerültek a boxutcában a Magyar Nagydíjtól bevezetésre kerülő szigorítások is.
"Nem hiszem, hogy a németországi eset a sebességnek volt köszönhető, azért történt minden, mert a kerék nem volt megfelelően rögzítve az autóra. Ebben a helyzetben, ha az autó 80, vagy 100 kilométer/órás sebességgel halad a leváló kerék így is, úgy is gyorsan mozog. Fontos, hogy az ilyen biztonsági problémákat megoldjuk és most, hogy a kerékcserék két másodperc alatt megtörténnek nagyobb az esélye a hibázásnak, mint korábban."