DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 24. szerda
F1

Force India: Nem gondoltuk, hogy idáig jutunk

A Sahara Force India előretekint a Magyar Nagydíjra, a 2013-as szezon tízedik versenyére.

Dr. Vijay Mallya, elnök és csapatfőnök:
A szezon felénél hogyan összegezné az első kilenc versenyt?
Azt hiszem, az első kilenc verseny talán felülmúlta a várakozásokat, melyet télen tűztünk ki. Az első feladat az volt, hogy jól kezdjük az évet és ezt sikerült megvalósítani. Tény, ez minden idők legjobb szezonkezdete: jó sebességet mutatunk és kiváló versenyeink voltak. Ugyanakkor nem sikerült minden lehetőségből a maximumot kihozni és voltak balszerencsés helyzetek is. De a pozitívumokra szeretek koncentrálni és kétségtelen, hogy a VJM06 a legjobb autó, amelyet valaha elkészítettünk, büszke vagyok az egész csapat kemény munkájára.

Mi a cél erre a hétvégére?
Az elsődleges cél ugyanaz, mint a silverstone-i teszten: jobban megismerni a Pirelli új abroncsait. Ez a kulcsfontosságú tényező idei erős teljesítményünkben, így továbbra is jó gumikezeléssel kell hogy rendelkezzünk. Helyszínként a Hungaroring nem tartozik a legerősebb pályáink közé. Paul néhány évvel ezelőtt pontokat szerzett itt és fontos, hogy a hétvégén további pontokat gyűjtsünk.

Mi a cél a szezon második felére?
Szeretném remélni, hogy a szezon további részében még versenyképesebbek leszünk, mint az év első felében. Láthattunk fejlődést a McLarentől, különösen Németországban és az egyértelmű, tőlünk függ, le tudjuk-e győzni őket a hátralévő versenyeken. A Toro Rosso is versenyképesebb volt legutóbb, így azt hiszem, szoros lesz a rajtrács és nagyon szoros a verseny egészen az utolsó, brazil versenyig.

Paul di Resta:
Paul, a Hungaroringgel a szezon feléhez érkezünk. Milyen érzéseid vannak a hétvége előtt?
Pozitív érzéseim vannak. Az év elején nehéz lett volna elképzelni, hogy kilenc verseny után a bajnokság ötödik helyén állunk, de most itt vagyunk. A csapat minden része jól dolgozik és ez a kulcs. Ugyan néhány lehetőséget elszalasztottunk, de mindig sikerült talpra állni és tartani a lendületet.

Milyen emlékeid vannak a korábbi magyarországi látogatásokról?
Mindig élvezettel utazom Budapestre az első, 2010-es látogatásom óta, amikor a csapat harmadik pilótája voltam. Ez egy történelmi város és a folyó nagyon közel található a város központjához. Sok érdekes hely és nagyszerű éttermek vannak. Versenyzői emlékeim vegyesek, de a 2011-es verseny izgalmas volt a nedves pályán. Hetedik lettem - amely akkor Formula-1-es pályafutásom legjobb eredménye volt.

Mesélnél a pálya kihívásairól?
Fizikálisan és mentálisan nagyon megterhelő pálya, mert szinte majdnem mindig kanyarban haladsz. A vonalvezetés hasonlít az utcai pályához és minden kanyar egymásba torkollik, így a pályán ritmust kell találni és minden körben növelni önbizalmad. Amikor a pálya felgumizódik nagyon örömteli vezetni rajta.

Hogyan értékeled idei esélyeidet?
Nincs okunk azt gondolni, nem lehetünk versenyképesek. A legnagyobb ismeretlen tényezőt a Pirelli új abroncsai jelentik. Nagy kihívás minden csapat számára a gyors megismerésük. Nehéz megmondani, milyen befolyással lesznek a csapatok teljesítményére, de változatlan hozzáállással készülünk a hétvégére és cél, hogy szombaton az időmérő edzés harmadik etapjába kerüljünk, vasárnap pedig pontokat szerezzünk.




Adrian Sutil:
Adrian, a Magyar Nagydíj lesz Formula-1-es pályafutásod 100. versenye. Milyen érzés elérni ezt a mérföldkövet?
Nehéz elhinni, milyen gyorsan telik az idő! Nagy mérföldkő, természetesen, de tulajdonképpen ez semmin nem változtat. Célom továbbra is ugyanaz, mint amikor első versenyemen indultam, futamokat szeretnénk nyerni. Szeretem a sportot és remélem, hosszú ideig vezethetem még ezeket a csodálatos autókat.

Milyen emlékeid vannak Magyarországról?
Mindig szerettem ezt a versenyt. Az év felét jelzi közvetlenül a szünet előtt és az időjárás szokás szerint nagyon jó. De ez az egyik hely, ahol nem értem el sok sikert. Soha nem szereztem pontokat a Hungaroringen, így az idei évben ez az elsődleges cél.

Mesélnél a pálya kihívásairól?
Nagyon szűk és kanyargós, nem sok hely van, ahol szusszanni lehet, eltekintve a célegyenestől. Koszos is a pálya és a pénteki szabadedzés során időbe telik mire letisztul. Itt a maximális leszorítóerővel megyünk, mert Monaco után ez a leglassabb pálya a naptárban.

Hogyan értékeled esélyeid az idei versenyre?
Nehéz megmondani, mert ez az első verseny az új gumikkal. A pálya szűk és jó időmérő edzésre van szükség, mert nincs sok lehetőség az előzésre.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: