Alonso hátránya 34 pont Vettellel szemben és a Spanyol Nagydíj óta Alonso nem tudta egyenes küzdelemben legyőzni német riválisát. A spanyol pilóta szerint amennyiben sikerülne csökkenteni hátrányukat az megadná a csapat számára a szükséges motivációt a szezon második felére.
"A jó eredmény fontos" - mondta. "Fontos, mert itt a nyári szünet a verseny után és jót tenne a csapat motivációjának és jót tenne reményeinknek, ha Sebastiannal szemben tudnánk faragni hátrányunkból. Ha a nyári szünet előtt ez a hátrány növekszik, vagy nagyon nagy lesz, akkor az nagyon feszült nyári szünetet okozna számunkra és kevésbé lenne motiváló. Ez egy fontos hétvége."

A hőmérséklet várhatóan 40 °C fokra emelkedik vasárnap a Hungaroringen és Alonso elmondta, csapata felkészült arra, hogy változtasson versenystratégiáján, ha az szükséges.
"Semmi nem változik az előkészületekben, bármilyen magas is lesz a hőmérséklet vasárnap, ugyanolyan rutinnal végezzük a munkát a hétvégén. Csak kicsit nyitottabb stratégia kell arra az esetre, ha egy extra kerékcsere szükséges. Próbáljuk ezt megtudni holnap a szabadedzésen."
Alonso Formula-1-es pályafutása első győzelmét 2003-ban Magyarországon aratta és felmerült a kérdés, emlékszik-e valami szokatlanra arról a jelentőségteljes napról.
"Emlékszem, édesapám is itt volt és megöleltem őt. Egy hétköznapi munkája van, gyárban dolgozik, robbanószert gyárt a bányászathoz, édesanyám egy üzletközpontban dolgozik, így a verseny után azt mondtam: Formula-1-es versenyt nyertünk és ez egész életemet végigkíséri, ha már holnap visszavonulnák, nagyon büszkék lehetnénk erre a győzelemre. A futam után azonnal Lengyelországba repültem, mert hétfőn ott volt egy rendezvényünk. Nem tudom miért, de ez a repülőút Lengyelországba maradt az egyik fő emlékem, mert szerettem volna családommal ünnepelni, vagy Spanyolországba repülni, barátaimmal lenni, ehelyett Lengyelországba kellett mennem!"
A Német Nagydíjon történ baleset miatt a boxutcai sebességet, a média boxutcában történő tartózkodását korlátozták és a felvetések szerint még akár egy időlimitet is meghatározhatnak a kerékcserére. A maranellói csapat pilótája erről is elmondta véleményét.
"Mindig, amikor valami baleset történik reagálni kell és mindnyájan egyetértünk abban, hogy javítani kell a biztonságon. Azonban nehéz közös megegyezésre jutni. De azt hiszem a boxutcai sebesség korlátozása nem rossz, mivel minden csapatnak be kell tartania és a szerelők kevésbé lesznek életveszélyben. A szabadedzéseken a média jelenlétének korlátozása a boxutcában megoldás lehet, mert néha túl sokan vannak az első- és a második szabadedzésen. A kerékcserék során próbáljuk a határokat feszegetni; a pilóta reakcióidejét, a légkulcsoknál dolgozók munkájának gyorsaságát és magát a folyamatot, így ha növelik a kerékcserék hosszát a biztonság javítása érdekében és ez minden csapat számára előírás lesz, akkor nem hiszem, hogy bárki ellenezni fogja."