DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 25. csütörtök
F1

Sauber: Pilótáink jó emlékekkel várják a hétvégét

A Magyar Nagydíj július 26-28 között kerül megrendezésre és az idei Formula-1-es világbajnokság felét jelzi. A Sauber F1 Team már várja a nyári szünet előtti utolsó versenyt. Három silverstone-i tesztnap után a csapat úgy érzi, felkészült a naptár egyik legtechnikásabb pályájára. A Sauber F1 Team mindkét pilótája, Nico Hülkenberg és Esteban Gutierrez kedves emlékeket őriz a Hungaroringről.

Nico Hülkenberg:
"Budapesten nagyszerű a hangulat és sok csodálatos épület található itt. A Duna kettészeli a várost és szeretek ott lenni. Először 2009-ben jártam a Hungaroringen. Szombaton megnyertem a GP2-es versenyt és mindig jó versenyeket futottam itt. 2010-ben, első Formula-1-es szezonban, addigi legjobb eredményem értem el, amikor a nyári szünet előtt hatodik lettem. A pálya technikai kihívást jelent és csak keveset lehet hibázni. A második szektorban több kombináció található, amely egymást követi. Ha a versenyvonalat elhagyod az egész szektort elrontottad. Figyelni kell. Előzni is nehéz, még DRS-szel is. Egy egyenes van, de az sem hosszú, ezért az időmérő edzés nagyon fontos."




Esteban Gutierrez:
"A Nürburgring után azt hiszem Magyarországon jó hétvégénk lehet. A Hungaroring az egyik különleges pálya ami a vonalvezetést illeti és jó emlékeim vannak róla. Ez volt az első európai pálya, ahol vezettem a Formula BMW tesztelés alatt. A pályán több közepes sebességű kanyar található, a stabilitás különösen fontos itt. Nagyon megterhelő a pálya a gumik számára, különösen a hosszú kanyarokban és azért is, mert a hőmérséklet egészen magas, ezt figyelembe kell venni, különösen a gumikezelésnél. A pálya nagyon technikás és nehéz rajta előzni. Kedvenc részem az egyes kanyartól az ötös kanyarig terjedő rész, különösen a négyes kanyar, a gyors balos, amely beláthatatlan, így nagyon izgalmas a kerékvetőkre bízni magad."

Tom McCullough, vezető pályamérnök:
"A Hungaroring valódi kihívást jelent a pilóták és a mérnökök számára, mivel az egyik legtechnikásabb pálya a naptárban. A vonalvezetés miatt a kör nagy százalékát kanyarban töltik a pilóták. Ez azt jelenti, hogy hasonló leszorítóerőre van szükség, mint Monacóban. Sok a hosszabb kanyar, amelyek egymást követik, a legtöbbjük alacsony-közepes sebességű. Az időmérő edzésen megszerzett pozíció különösen fontos, mivel előzni még mindig nehéz a KERS és a DRS használatával is. Az eredményes silverstone-i teszt során kiértékeltük fejlesztési csomagunkat és a legújabb specifikációjú abroncsokat és úgy érezzük, megfelelően felkészültünk erre a versenyre. Célunk, hogy az időmérő edzésünk ismét erős legyen és ezt pontszerzésre is váltsuk."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: