DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 25. csütörtök
F1

A tíz legjobb egyszer használt festés - 1. rész

A Formula-1 történetének számos olyan autófestése van, mely örökre feledhetetlen marad a rajongók számára: az arany-fekete Lotus, a piros-fehér McLaren, a kék-sárga-fehér Williams, vagy épp a sárga-fekete Jordan egytől-egyig véglegesen beivódtak a köztudatba.

Ám voltak olyan festések, melyek az említetteknél jóval kevesebbszer, s olyanok is, melyek csupán egyetlenegy nagydíj erejéig szerepeltek a királykategóriában, ezekből következik egy válogatás.

10. Jaguar R4 - Monaco GP, 2003
A brit versenyautók tradicionális zöld színében tündöklő Jaguarok ha a leggyorsabb autók közé nem is tartoztak, a legszebbek közé mindenképp. A 2003-as hercegségbeli futamra a motorburkolaton az ugró nagymacskát fehérről pinkre cserélték a Steinmetz Pink nevű 59,60 karátos rózsaszínű gyémánt bemutatása alkalmából.



9. Red Bull RB8 - Brit GP, 2012
A Red Bull épp aktuális versenyautóját több ízben is a "Wings for Life" nevű, gerincsérülések gyógyítási lehetőségeivel foglalkozó alapítványnak dedikált festéssel küldte pályára . A legjobban sikerült mintázat egyértelműen a tavalyi silverstone-i futamon alkalmazott volt, melyen, ellentétben a korábbiakkal, a csapat megszokott színeibe olvasztották bele az alapítvány támogatói, köztük a nagy ellenfél, Fernando Alonso képét.

8. Ligier JS39 - Japán GP, 1993
Hugo Pratt, a világhírű olasz grafikus és képregényrajzoló tervezte a Ligier egyszer használt, mind közül talán legmegosztóbb festését. Az autó sokakat tehénre, vagy katonai álcára emlékeztető mintázatának központi eleme a kasztanyettát tartó asszony a motorborításon, aki látszólag a versenyzőt készül épp fejbe verni a hangszerrel. A hölgy a Ligier akkori főszponzorának, a Gitanes cigarettamárkának logójából került az autóra.

7. McLaren MP4/2C - Portugál GP, 1986
A bevezetőben is szó esett a Marlboro által szponzorált McLarenről, melynek piros-fehér fényezése örökre a Formula-1 történetének részévé vált. Ugyanezt nem mondhatjuk el a sárga-fehér változatról, mely azért gurult pályára Estorilban, a hogy a cég egyik új termékét hirdesse. Az új dizájn egyáltalán nem volt csúnya, de a McLaren Mexikóban, a következő futamon már természetesen visszatért a hagyományos változathoz.

6. Sauber C13 - Kanadai GP, 1994
A Sauber az 1994-es szezon nagy részét egy tiszta fekete autóval teljesítette, melyen a domináns színt csak a szponzorok törték meg. A Kanadai Nagydíjon azonban új elemekkel gazdagodott a festés, miután a tizenötödik, egyben utolsó szezonját teljesítő olasz legenda, Andrea de Cesaris első sauberes futama épp saját maga kétszázadik versenye lett. A Wendlingert helyettesítő de Cesaris annak ellenére, hogy újonc volt az istállónál, megkapta, amit megérdemelt: egy 200-as szám hirdette büszkén az autó oldalán, hogy a Saubernél versenyez a Formula-1 történetének (akkor még) második legtapasztaltabb versenyzője, az autó elején pedig egy de Cesarisnak szóló jókívánság volt olvasható.

A GPUpdate.net nyomán

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: