Mennyire fontos egy tesztpilóta szerepe ma a Formula-1-ben?
Azt hiszem, elég fontos. A versenynaptár nagyon nagy, húsz verseny van egy évben, így nem könnyű az állandó versenyzőknek folyamatosan tesztelni, és a szimulátort használni. Nehéz jelen lenni minden eseményen, így minden csapat számára előnyös, ha van egy tapasztalt tartalékpilóta, akire a csapat rábízhat ilyen dolgokat. Nem csak az autóban, hanem a szimulátorban töltött idő is nagyon fontos az autó fejlesztéséhez.
Mi a jobb egy csapat számára? Egy olyan tesztpilóta, aki korábban az F1-ben versenyzett, vagy egy olyan, aki az utánpótlás-sorozatokban halad felfelé?
Jobb, ha olyan valakit alkalmaznak, aki tapasztalattal rendelkezik. Néha olyan dolgokat tesztelek, amikkel kapcsolatban nem lehetsz igazán magabiztos, ha nincs tapasztalatod. Tudnod kell, milyen a Formula-1, mielőtt tesztelési szerepet vállalsz. Nagy előny, ha a teszt- és tartalékpilóta mér versenyzett az F1-ben.
Milyen tanácsot adnák azoknak, akik feltörekvő fiatal versenyzőként tesztpilótai szerepen gondolkodnak?
Nehéz kérdés, mivel nagyon nehéz bejutni az F1-be. Mindig az volt, de mostanában egyre nehezebb és nehezebb betenni a lábad. A legtöbb, amit mondhatok, hogy teljesítsen jól az utánpótlás-szériákban és kerüljön kapcsolatba F1-es csapatokkal. Korábban az istállóknak junior csapataik voltak, manapság pedig akadémiáik az alsóbb kategóriákban, így nagyon fontos, hogy egy ilyen csapat része legyen valaki, hiszen egyébként roppant bonyolult bejutni. Nem hiszem, hogy létezne egyetlen meghatározott útja a bejutásnak, de ha kapcsolatba tudsz kerülni egy F1-es csapattal karriered legelején, az nagy előnyt jelent.

Mit gondolsz, milyen lesz a jövő évi autókat vezetni a mostaniakkal összehasonlítva?
A versenyzők nézőpontjából egészen más lesz a turbómotorok miatt. A vezetés módja különbözni fog, a mostani kétszerese lesz a nyomaték, és míg ma magas fordulatot használsz a kanyarokban a kipufogórendszer miatt, jövőre épp az ellenkezője lesz ennek. Fontos lesz megérteni, hogy működik a motor alacsonyabb fordulatszámon a megfelelő nyomatékkal, aztán tudnod kell dolgozni a két KERS-rendszerrel, az új turbómotorral, és az aktuális fékrendszerrel. Némi időbe fog telni a megfejtése, ráadásul az autó aerodinamikailag is különböznek majd a szárnyakkal és a kisebb orral, szóval jópár dolog változni fog a következő évi versenyautókon.
Milyen érzés egy Adrian Newey által tervezett autót vezetni?
Nos, egy világbajnok autót vezetni abszolút kiváltságot jelent. Egészen a határon mehetsz vele, ami nagyon jó érzés. Newey és Vettel remek munkát végeznek, nagyon különlegesnek érzem az autót, valahányszor lehetőséget kapok a vezetésére.
Milyen személyiség, és milyen tulajdonságok szükségesek ahhoz, hogy valakiből jó tartalék- és fejlesztőpilóta legyen?
Úgy kell viselkedned, mint egy versenyzőnek: a munkádra kell koncentrálni, ahogy azt egy versenyző tenné, amikor vezet. Ha egy adott napot a szimulátorban kell töltened, arra kell koncentrálnod, és ugyanígy kell tenned egy vállalati eseményen: csak koncentrálj, és légy profi. Alkalmasnak kell lenned a megfelelő döntések meghozására, és arra, hogy jó visszajelzéseket adj. Ezek a legfontosabbak.
A Red Bull és Vettel idén is bajnok lesz?
Nagyon remélem, hiszen ez a célunk. A garázsban dolgozó mérnököktől kezdve a főhadiszálláson lévő marketingesekig mindenki azt akarja, hogy a csapat nyerjen, hogy sikeres legyen. Vettel nagyszerű munkát végez, szégyen, ami Silverstone-ban történt, hiszen anélkül még jobban állna a bajnokságban. Jelenleg mindkét tabellát vezetjük, szóval minden rendben jónak látszik. Azt viszont észben kell tartanunk, hogy az F1 változik. Ha megnézed, pár futammal ezelőtt a Mercedes volt az élen, versenyeket nyertek, és nagyon jónak tűntek, ám ezután problémáik adódtak, akárcsak a Lotusnak és a Ferrarinak. Jelenleg a Red Bull van elől, s még ha nem is nyer a csapat, dobogót szerez, sőt ma már a negyedik helyért is sok pont jár, szóval kiegyensúlyozottnak kell lenni, mivel ez fogja a különbséget jelenteni a bajnokság végén.