DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 25. csütörtök
F1

ECU problémák a Marussiánál

A Marussia F1 Team megkezdte a Fiatal Pilóták Tesztjére tervezett programját az első napon a silverstone-i pályán.
A GP3 szériában élen álló Tio Ellinas, aki a Marussia Manor Racing GP3 csapatnák tagja, a Marussia F1 Team Fiatal Pilóta Programjának tagja vezette délelőtt az MR02-es kódjelű autót. Tio második alkalommal ült Formula-1-es autóba, először a múlt hónapban a Kemble Repülőtéren végezhetett egyenesbeli tesztet. Versenypályán először próbálhatta ki az MR02-t. A meleg és napos időben Tio tisztán végezte munkáját, amely először az autó rendszereinek megismerésével kezdődött, majd a KERS és a DRS használatát ismerte meg, ezt követően további rendszer- és irányítási feladatokat kapott.

Délután ECU probléma merült fel és a tervezettnél hosszabb kihagyás következett. Max Chilton csak egy órát tudott gumitesztet végezni.

Tio Ellinas:
"Kétségtelen, a mai nap volt életem legjobb pillanata. Fantasztikus élmény volt, amelyre mindig emlékezni fogok. Nagyon büszkén képviselem országomat és a ciprusiaktól nagyon sok támogatást kapok. Egyszer már vezettem az autót, a csapat egyenesbeli tesztjén, de ez volt az első alkalom, hogy versenypályán mehettem Formula-1-es autóval, újra átélhettem, mit is jelnet az első alkalom. A nap elején sok mindent meg kellett ismerni. Nyilvánvalóan volt néhány tapasztalatom a nagyon összetett kormánykerékről; túl sok mindenre kell figyelni. Első alkalommal használtam a KERS-t és a DRS-t és a kör során sok mindenre kell figyelni. Amint önbizalmat szereztem és néhány egykörös etapot teljesítettem, a hosszú etapokra álltam át és össze tudtam rakni több kört is egymás után. Elégedett vagyok teljesítményemmel és a csapat láthatóan elégedett volt velem. Nagyszerű visszajelzéseket és támogatást kaptam tőlük, így nem tudom ezt eléggé megköszönni. Minden a tervek szerint haladt, így nem is kérhetnék ennél többet. Most próbálok újra a GP3-as bajnokságra és idei céljaimra koncentrálni."

Max Chilton:
"A délutáni programom nagyon rövid volt, mert problémánk akadt az ECU-val, így nem tudtam sok időt eltölteni az autóban - csak 58 percet. Legalább néhány tervezett munkát el tudtam végezni a gumikkal és bármennyi kört is teszel meg, az mindig hasznos. Ismét hosszú szünet van a versenyek között, de Magyarország különleges emlékeket ébreszt bennem, tavaly a GP2-ben győztem ott, így várom már, hogy visszatérjek a jövő héten. Közben fontos rendezvény lesz a hétvégén, a Moscow City Racing és holnap oda indulok."

John Booth, csapatfőnök:
"A napot két részre kell osztani. Az egész csapat örömmel látta Tiót az autóban délelőtt, ezt a lehetőséget azért kapta, mert tavaly nagyon pozitív módon mutatkozott be a GP3-ban. Jól kezdett, aerodinamikai kiértékelést végzett, hasonló munkát, mint a Kemble Repülőtéren, majd néhány mért kört teljesített. Egyértelmű, GP3-ból a Formula-1-be érkező fiatal pilótáknak sok mindenre kell figyelni és nemcsak több szerelővel dolgoznak, de sokkal összetettebb rendszerek is vannak az autókon. Azonban Tio jól dolgozott és minden körben javult, két jó időmérő edzés szimulációt végzett el a lágy keveréken. A tervek szerint ebédidőben pilótát cseréltünk és délután megkezdtük a gumitesztet a Pirelli számára, de sajnos több problémánk akadt az ECU-val. A csapat keményen dolgozott a MESL-lel, hogy megoldja a problémákat, azonban sok mindent meg kell érteni. Sajnos ez az esete befolyásolta Max délutáni gumitesztjét, habár legalább a Pirellinek sikerült néhány információt szolgáltatnunk az új prototípus kemény keverékről."
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: