DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 28. vasárnap
F1

Ferrari: Beáldoztuk az időmérő edzést

A Scuderia Ferrari két pilótája, Felipe Massa és Fernando Alonso a hetedik és nyolcadik helyről kezdhetik meg a vasárnapi Német Nagydíjat. A Ferrari riválisaival ellentétben más stratégiát választott, amely véleményük szerint kifizetődő lehet a versenyen.
Fernando Alonso:
"A stratégia, melyet ma használtunk azt diktálta, hogy átlagos időmérő edzés teljesítményt nyújtunk, mivel a pole pozíció még nem elérhető számunkra, két forgatókönyv volt, vagy az ötödik-hatodik helyről indulunk a lágy keveréken, vagy a hatodik-hetedikről a közepesen. Holnapig nem tudjuk meg valódi értékét választásunknak. Talán itt nem annyira fontos az élről indulni, mert a lágy keverékek gyorsan elkopnak és így a nyolcadik körtől megkezdődnek a kerékcserék és forgalomba kerülhetsz. Akkor elkezdjük nyomni, mintha időmérő edzés köröket teljesítenénk. Egész hétvégén hat tizedmásodperces hátrányunk volt, de Silverstone-hoz képest azt kell mondjuk, visszatértünk a normál pozícióba, képesek vagyunk az élen állókkal harcolni. Természetesen még sokat kel javulni, de a versenyen úgy gondoljuk csatában leszünk, nem szabad elfelejteni, hogy a gumiktól és a rajtpozícióktól függetlenül az győz, aki a leggyorsabb."

Felipe Massa:
"Ami a teljesítményt illeti, jó időmérő edzés volt, habár egy teljesen más stratégiát választottunk, mint az előlünk indulók. Az autó nagyon jól működött és a lágy keverékkel nagyon versenyképesek voltunk, jobban, mint Silverstone-ban, ahol mindkét keverékkel szenvedtünk, de a negyedik, vagy ötödik helynél nem jutottunk előbbre. Amikor láttam, hogy első vagyok az első és második etap végén, úgy éreztem harcolni szeretnék, de a szabadedzésen végzett szimuláció alapján döntöttünk. Nehéz elhinni, hogy azonnal helyeket nyerünk a közepes keveréken rajtolva, de tegnap láttuk, hogy a lágyabb keverék néhány kör után elkopik és ez előnyös lehet számunkra. Ha az autó kezelhetősége jó lesz és sikerül jó versenyt futni akkor fantasztikus eredményt érhetünk el."

Pat Fry, műszaki igazgató:
"A tegnapi lágy és közepes keveréken végzett összehasonlítás különböző lehetőségeket nyújtott, az időmérő edzésre és a versenyre is, a mai eredmény teljesen olyan, mint amilyenre számítottunk. Az időmérő edzés beáldozásakor csak a versenystratégiára gondoltunk, amelyet a két gumikeverék kopása határozott meg. összességében autónk teljesítménye jó volt, még ha ezt néhány tényező befolyásolta is, így a magasabb hőmérséklet. Habár Felipe és Fernando az időmérő edzés első és második etapjában az élen állt ragaszkodtunk az edzés előtti választásunkhoz. Nem éreztük, hogy reális cél lehet az első sorokért harcolni és inkább sebességünkre koncentráltunk, más stratégiával próbálkoztunk. Természetesen mint mindig, a holnapi teljesítmény attól függ, mennyire lesz versenyképes a két F138 és mennyire jó a sebességük. Egyrészről úgy érezzük a lágy keverékek nagymértékű kopása hátráltatja azon riválisainkat, akik előlünk indulnak, így korai kerékcserére kényszerülnek, ezt követően forgalomban autóznak, amely miatt lassabban haladnak majd, míg mi hosszabb első etapot teljesítünk, így behozhatjuk hátrányunkat."
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: