A Pirelli bejelentette, hogy Németországban a csapatokat a kevlár szalagozású abronccsal látja el, nem pedig az acélszálassal, amely Silverstone-ban nem bírta a terhelést.
Az olasz márka szerint a csapatok felcserélték a bal és jobb oldali hátsó abroncsokat, valamint nem a javasolt guminyomást és dőlési szöget alkalmazták. Ez vezetett a Brit Nagydíjon problémákhoz.
A német Bild újság a durva kerékvetőről közölt egy fotót, mely fekete guminyomokkal volt tele, ez is hozzájárulhatott a múlt hétvégén történt gumiproblémákhoz.
A silverstone-i pálya vezetője, Derek Warwick szerint nem a pályát kell okolni a káosz miatt.
"Ezek a kerékvetők 2009 óta ott vannak és több ezer autó átment már rajtuk, probléma nélkül" - közölte a Brit Versenyzők Klubjának elnöke.

A Formula-1-ben korábban rajthoz álló Rubens Barrichello szerint a silverstone-i pálya különleges karaktere hozzájárult a gumiproblémákhoz.
"Silverstone-nal kapcsolatban aggasztók a nagy sebességű kanyarok és ezek hatása a gumihőmérséklete. Ez nem történhet meg a Nürburgringen."
A Ferrari tartalékpilótája, Pedro de la Rosa is egyetért ezzel.
"Természetesen a gumik fontos szerepet kapnak Németországban. De valójában a gumik kisebb igénybevételnek lesznek kitéve a Nürburgringen, mint Silverstone-ban. Ezért nem tudom elképzelni, hogy a brit helyzethez hasonló állnak elő.