A három napos teszt eredetileg azt a célt szolgálta volna, hogy az F1-be készülő fiatal pilóták és a csapatok tesztpilótái is lehetőséghez jussanak, a Brit Nagydíjon történt sorozatos defektek miatt azonban az FIA elnöke, Jean Todt arra akarja felhasználni a fiatal pilóták tesztjét, hogy a Pirelli megoldást találhasson az abroncsproblémákra. Minardi szerint azonban ez nagyon rossz hír azoknak az F1-be készülő fiatal pilótáknak, akik így is nagyon kevés lehetőséggel rendelkeznek, hogy megmutathassák a képességeiket.

"Az a helyzet, amiben ma az F1 van annak a következménye, hogy nagyon kevés tesztet hajtanak végre, a gumiabroncs keverékek elfogadását követően már csak nagyon kevés teszt van különböző időjárási körülmények között, amelyek pedig igen eltérőek az évnek ebben a szakaszában" - nyilatkozta Minardi. "Ennek ellenére sem értek egyet azzal, hogy az újoncok tesztjét felváltsuk egy gumiabroncs-teszttel. Nem engedhetjük meg ugyanis azt sem, hogy ne lássuk a fiatal pilótákat akció közben egy Formula-1-es autó volánja mögött, csak azért, mert a szabályok rosszak és ezen akarták lefaragni a költségeket. Ebben a pillanatban a csapatok egymást hibáztatják, amiért a Pirellinek ugyanezeket a keverékeket kellett használnia. Én azonban úgy gondolom, hogy a Pirelli, ami az egyik legnagyobb gumiabroncs gyártó a világon, időben informálta már az FIA-t, hogy milyen problémákkal is kell szembenéznie. Ebben a pillanatban pedig biztonsági okokból az FIA-nak automatikusan engedélyeznie kellett volna az új keverékeket. Ebben az esetben a változtatást ellenzők érve már nem lett volna helytálló."