DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 28. vasárnap
F1

Williams: Változékony időjárásban bízunk

A Williams F1 Team előretekint a szezon kilencedik versenyére, a Német Nagydíjra.

Mike Coughlan, műszaki igazgató:
"Nürburgring egészen technikás pálya sok kihívást jelentő kanyarkombinációval és szintváltással. A változékony időjárás egy újabb tényező, habár nem sokszor kapott szerepet itt a biztonsági autó, az elmúlt tíz versenyen csak kétszer. Lassabb pálya, az átlagos csúcssebesség alatti és az átlagos kanyarsebesség hasonló, mint Barcelonában. A pálya körülbelül 600 méterrel fekszik a tengerszint felett, így a motorerő alacsony és a leszorítóerő kicsi. Csapatként a Német Nagydíjon teljesítjük 600. versenyünket és erős eredményt várunk a mérföldkőnek számító hétvégén."

Pastor Maldonado:
"Habár a Nürburgring vonalvezetése megváltozott és veszített régi karakteréből, még mindig gyors pálya, amelyet szeretek és jó előzési lehetőségek vannak rajta. Az egyik legtechnikásabb pálya a naptárban és keményen dolgozunk azon, hogy autónk egyensúlya javuljon a lassú, technikás kanyarokban. A gumikopás is magas lesz, de az elmúlt néhány versenyen megmutattuk, ezt egészen jól tudjuk kezelni, így ez a tény lökést adhat nekünk. Az időjárás gyakran hűvös és a hétvége során változhat, amely kihívás minden csapat számára, de a változékony időjárás feküdhet nekünk. Silverstone-ban alig maradtam le a pontszerzésről, közelebb szeretnék kerülni ehhez ezen a versenyen."




Valtteri Bottas:
"A Nürburgring nagy kihívást jelentő pálya, mivel a változatos kanyarok megnehezítik az autó beállítását. Különösen a nagy sebességű részeket szeretem, kiváltképpen a gyors balost és jobbost, amely a hátsó egyenesbe vezet. Az időjárás gyakran változékony, így egy esetleges esős hétvégére is fel kell készülni. Mindig szerettem vezetni trükkös körülmények között és autónk jelenleg jobban teljesít az esős/nedves időben, remélem ezért, hogy lesz egy kis zápor. A gumikezelés is fontos és a csapatok tavaly nem versenyeztek itt, ezért a lehető legtöbb adatot kell gyűjteni a szabadedzéseken, hogy optimális stratégiával versenyezhessünk vasárnap. A csapat Németországban tovább folytatja 600. versenyének ünneplését, pontokat szeretnék szerezni, amellyel a gyárban dolgozók extra lökést kapnának."

Remi Taffin, Renault Sport F1:
"A Nürburgring közepes sebességű pálya, az átlagsebesség 190 kilométer/óra körüli. A négy hosszú egyenest kiegyensúlyozzák a lassú kanyarok, így az egyes és a hetes, ahol az autók 75-95 kilométer/óra körüli sebességgel mennek. Ennek eredményeként a motornak alacsonyabb fordulatszámon is jól kell működnie, de érzékenynek is kell lennie, valamint a motorerőre is szükség van. A Renault Sport F1 óvatosan választja meg a magasabb sebességi fokozatok áttételét, mivel a kör során négy alkalommal lehet hetedik fokozatba váltani, amely az átlagos használat feletti. A pálya magas fekvése miatt a légköri nyomás alacsonyabb, így a motort kevésbé viseli meg, így valószínűleg olyan motort veszünk igénybe, amely harmadik versenyét fogja teljesíteni."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: