Amellett, hogy a Pirelli kétszer háromnapos korlátlan tesztelhetőséget kapott és a Fiatal Pilóták Tesztjén a csapatok állandó pilótái gumitesztet végezhetnek az olasz gumigyártó vizsgálatot indított, szerette volna kideríteni, hogy mi vezetett Silverstone-ban a sorozatos meghibásodáshoz.
A Pirelli szerint négy kulcsfontosságú tényező vezetett a problémákhoz. A vállalat szerint a hátsó abroncsok fordított sorrendben történt felszerelése (a bal oldali gumik kerültek jobb oldalra és fordítva), az alacsony nyomás az extrém dőlésszög és a durva kerékvetők járultak hozzá a sorozatos meghibásodáshoz.

A Német Nagydíjra a Pirelli már a Montrealban tesztelt hátsó abroncsokat szállítja és ugyan a gumik aszimmetrikus elrendezése továbbra is megmarad, a jobb és baloldali abroncsok felszerelése tiltva lesz az egész hétvégén. Azonban Magyarországtól már szimmetrikus elrendezésű gumik lesznek, így azok felcserélése nem jelent problémát.
A Pirelli arra is megkérte az FIA-t, hogy szigorítsa a guminyomáshoz és a dőlésszöghöz kapcsolódó szabályt az év hátralévő részére, a vállalat továbbra is úgy érzi, terméke biztonságos, ha azokat az ajánlott értéktartományon belül használják.
Az olasz gumigyártó az FIA külön engedélyével a Magyar Nagydíj előtt tovább finomíthatja abroncsait és teszten vehet részt.