2008 óta a Német Nagydíjat a Nürburging és Hockenheim váltott évben rendezi. Legutóbb a Nürburgring 2011-ben adott otthont a versenynek, amikor Lewis Hamilton a McLaren nyolcadik Német Nagydíjon elért győzelmét szerezte meg.
A Nürburgring modern vonalvezetése nagyjából változatlan maradt 1984 óta. Az első szektort 2002-ben átalakították, előzésre akarták buzdítani a pilótákat az egyes kanyarnál, de apálya megtartotta műszaki kihívását és itt gyorsan kiderül mi az autó, vagy a pilóta gyengesége. A lassú és közepes sebességű kanyarok miatt az autóknak maximális leszorítóerőre van szükség és a pálya sima felszíne miatt a Pirelli a közepes és a lágy keveréket szállítja, a mechanikai tapadás maximalizálása érdekében.
Az idei évben már megszokott, hogy két DRS zónát jelölnek ki a pályákon. Ez alól a Nürburgring sem kivétel. Az egyik zóna a célegyenesben lesz és a másik a 13-as kanyarnál, a sikán előtt. Mindkét alkalommal az autók várhatóan átlépik a 300 kilométer/órás sebességet, így a verseny során jó szélárnyékot lehet fogni.
Jenson Button:
"Természetesen nem ilyen silverstone-i eredményre számítottunk, de a múlt hétvégén voltak bíztató jelek. Autónk most már jobban kiegyensúlyozottabb és sokkal vezethetőbb, így remélhetőleg egy esőmentes szabadedzés napon tovább fejleszthetjük a beállítást a pénteki két szabadedzésen. A Nürburgring az a pálya, ahol szoros verseny és sok előzés lehet. A lassú és közepes kanyarok miatt az autók egészen szorosan követik egymást és van számos nagy féktáv is, ahol egészen könnyű a versenytárs mellé kerülni és a belső ívet megcsípni. Azonban van néhány nagyszerűen megtervezett rész, ahol a bejáratnál veszítesz ugyan, de egy jó kigyorsítással és pályán elfoglalt pozícióval a hátrányt vissza tudod szerezni."

Sergio Perez:
"Már magam mögött hagytam a silverstone-i csalódást. Tény, sokkal jobban bíztattak a pozitívumok: erős sebességet mutattam egész hétvégén, jó versenyem volt és úgy tűnt, pontszerző helyen érek célba addig, míg az abroncs néhány körrel a leintés előtt meg nem hibásodott. Természetesen az ilyen visszaesés előfordul az autóversenyben, így jó lesz Silverstone után néhány nappal újra autóba ülni és versenyezni. Együléses pályafutásom Németországban kezdtem, így ez a hely sok jó emléket ébreszt bennem. Szeretek versenyezni a Nürburgringen, ez az a hely, ahol támadni kell, hogy a legjobbat ki tudd hozni a körből, így azt hiszem, ez jól fekszik stílusomnak. Természetesen szerettem volna versenyezni a régi pályán, a Nordschleife-n, hihetetlen hely lenne, de örülnék egy pozitív eredménynek az új pályán is.
Martin Whitmarsh, csapatfőnök:
"A nehéz silverstone-i hétvége után motivációt jelent az egész csapat számára, hogy egy héttel később a Német Nagydíjon újra a pályán lehetünk, most a Nürburgringen. Nagyon nehéz műszaki kihívást jelentett a silverstone-i pálya, nagy leszorítóerőt igényelt az, hogy a legtöbbet tudjuk kihozni a belső, kanyargós részből és a kanyarok kijáratából, amely nagyban meghatározta a köridőt. Célunk Németországban, hogy mindkét autóval pontokat szerezzünk, miután kétszer nem sikerült az első tízbe kerülni. A csalódások ellenére Jenson és Checo hibátlanul vezetett, mindketten elszántak és pozitíven gondolkoznak. Erős egyesítő ereje a csapatnak és így folytatjuk tovább az idei MP4-28 hibáinak feltárását. Még több megtett kilométerrel jobban tudunk további teljesítményt kihozni az autóból, így remélhetőleg jó időjárás lesz és sokat tudunk tanulni."