"Ez sajnálatos helyzet, de ilyen a Formula-1 természete. Az egyértelmű volt, hogy az év során számos aggasztó gumi meghibásodás történhet, a Pirelli előállt erre egy megoldással, egy más konstrukciót ajánlott fel először Montrealra. Két, vagy három csapat megvétózta ezt, mert úgy gondolták, a módosítás jobban fekszik más csapatoknak, mint nekik és a rövidlátás miatt a Formula-1 aggasztó helyzetbe került és a pilóták biztonsága is veszélybe került."
A vasárnapi versenyen több gumi eldurrant és 200 kilométer/órás sebességnél a riválisok autója elé kerültek az abroncsok foszlányai.

A Ferrari bajnoki esélyese, Fernando Alonso alig kerülte el a komolyabb balesetet, amikor az előtte haladó Sergio Perez McLarenjén a bal hátsó gumi eldurrant.
"Véleményem szerint, ha egy más konstrukciót használtunk volna, akkor nem történtek volna ilyen katasztrofális meghibásodások. Biztonsági szempontból két probléma is van. Ott az autó, amely a meghibásodás miatt balesetet szenved, de ekkor azonnal három kilogramm, vagy még több törmelék válik le az autóról és repül fel. Ha ez a hátul érkező autó pilótájának sisakján landol, akkor nem gondolkoznánk."
A korábbi világbajnok, Niki Lauda szerint a pilótáknak egységes véleményt kell formálniuk.
"A pilótáknak levelet kellene írniuk, mert őket érinti ez leginkább és Bernie Ecclestone-nak közölnie kell a Pirellivel, hogy Magyarországra egy másik abroncsra van szükség. "A legrosszabb esetben még a tavalyi abroncsokat is visszahozhatják, ha műszakilag nem tudják megoldani a problémát. Ez van. Németországra semmit nem lehet megvalósítani."