# 9 - Marcus Ericsson
Adatok
Teljes név: Marcus Ericsson
Születés: 1990. szeptember 2, Kumla (Svédország)
Nemzetiség: svéd
Magasság: 174 cm
Súly: 64 kg
Csapat: Sauber
Csapattárs: Pascal Wehrlein
Rajtszám: 9
Családi állapot: nőtlen
Weboldal: https://marcusericsson.com
Facebook: https://www.facebook.com/MarcusEricssonOfficialF1Page
Twitter: https://twitter.com/Ericsson_Marcus
Instagram: https://instagram.com/ericsson_marcus
F1-es karrier
Bemutatkozás: 2014, Ausztrál Nagydíj
Csapatai: Caterham, Sauber
Legjobb eredmény: 8. hely (2015, Ausztrál Nagydíj)
Legjobb rajthely: 9. (2015, Malajziai Nagydíj)
Legjobb bajnoki helyezés: 18. (2015, Sauber)
Év |
Csapat |
Futam |
Győzelem |
Dobogó |
Pole |
L. kör |
Pontszerzés |
Pont |
Hely |
2014 |
Caterham |
16 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
19. |
2015 |
Sauber |
19 |
0 |
0 |
0 |
0 |
5 |
9 |
18. |
2016 |
Sauber |
21 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
22. |
ÖSSZESEN | 56 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 9 |
Mérleg a csapattársak ellen
|
Év |
Nagydíj |
Győzelem |
Dobogó |
Pole |
Pontszerzés |
Pont |
Kobayashi |
2014 |
15 |
0-0 |
0-0 |
0-0 |
0-0 |
0-0 |
Lotterer |
2014 |
1 |
0-0 |
0-0 |
0-0 |
0-0 |
0-0 |
Nasr |
2015-16 |
40 |
0-0 |
0-0 |
0-0 |
5-7 |
9-29 |
A statisztikai adatok frissítve a 2016-os szezon végéig.
Idézetek
"Egy nagyon viharos hét után hirtelen megkaptam életem legjobb előkarácsonyi ajándékát. A Sauber bízik bennem, amire igen büszke vagyok, hiszen ez a csapat az egyik legjobb hely a fejlődő fiatalok számára" /A 2015-ös Sauber-szerződést követően/
"Örömmel vennénk, ha jövőre is a mi autónkban lenne, s learathatnánk a fejlődésébe befektetett erőforrások gyümölcseit, s nem azt látnánk, hogy máshová szállítja az eredményeket" /Korábbi csapatfőnöke, Manfredi Ravetto 2014 őszén/
Rekordok és ranglisták
Az F1 történetének hatodik legsikeresebb svéd pilótája.
A Formula-1 előtt
Év |
Sorozat |
Csapat |
Futam |
Győzelem |
Pole |
Dobogó |
Hely |
2007 |
Brit Formula BMW |
Fortec |
18 |
7 |
11 |
13 |
1. |
2008 |
Brit Formula-3 |
Fortec |
20 |
2 |
1 |
3 |
5. |
2008 |
Makaó GP |
Carlin |
1 |
0 |
0 |
0 |
- |
2009 |
Brit Formula-3 |
Double R |
6 |
2 |
1 |
3 |
11. |
2009 |
Japán Formula-3 |
TOM'S |
16 |
5 |
5 |
11 |
1. |
2009 |
Makaó GP |
TOM'S |
1 |
0 |
1 |
0 |
4. |
2009–10 |
GP2 Ázsia |
ART/Super Nova |
4 |
0 |
0 |
0 |
24. |
2010 |
GP2 |
Super Nova |
20 |
1 |
0 |
1 |
17. |
2011 |
GP2 |
iSport |
18 |
0 |
0 |
2 |
10. |
2011 |
GP2 Ázsia |
iSport |
4 |
0 |
0 |
1 |
6. |
2011 |
GP2 Döntő |
iSport |
2 |
0 |
0 |
1 |
2. |
2012 |
GP2 |
iSport |
24 |
1 |
0 |
5 |
8. |
2013 |
GP2 |
DAMS |
22 |
1 |
2 |
5 |
6. |
Érdekességek
Mindössze 16 éves volt, amikor a korábbi Indy 500-győztes Kenny Brack Alain Prosthoz hasonlította - a következő évben az ő csapatával nyerte meg a brit Formula BMW-bajnokségot.
Ericsson 2008 telén egy talán kissé meglepőnek tűnő húzással Japánba igazolt - elmondása szerint azért választotta az ország F3-as sorozatát, hogy a lehető legjobban felkészülhessen a makaói győzelemre.
A svéd első F1-es tesztjét a világbajnok Brawn GP színeiben teljesíthette 2009 decemberében Jerezben - a gyakorlást követően Ross Brawn elismeréssel szólt az akkor 19 éves pilótáról.
Karrierje talán legrosszabbul sikerült hétvégéje a 2014-es Belga Nagydíj volt, amikor az időmérőn kikapott beugró csapattársától, Andre Lotterertől, aki mindössze az előző napon ült be először egy modern Formula-1-es autóba.
A 2015-ös évnyitón szerzett nyolcadik helyével hazájának 26 év után gyűjtött ismét pontot - erre utoljára 1989-ben volt példa, amikor Stefan Johansson valószínűtlen harmadik helyet szerzett Estorilban az Onyx színeiben.