10. Sauber
Hivatalos név: Sauber F1 Team
F1-es bemutatkozás: 1993
Visszatérés az F1-be: 2010
Nemzetiség: svájci
Székhely: Hinwil, Svájc
Alapító: Peter Sauber
Csapatfőnök: Monisha Kaltenborn
Technikai igazgató: Mark Smith
Pilóták: Marcus Ericsson és Pascal Wehrlein
Tesztpilóta: ?
Motorszállító: Ferrari
Autó: C36
2016-os bajnoki helyezés: 10.
Fontosabb szponzorok: Silanna, IFS, CNBC, Edox
Jogelődök: BMW Sauber
Weboldal: https://www.sauberf1team.com
Facebook: https://www.facebook.com/sauberf1team
Twitter: https://twitter.com/SauberF1Team
Instagram: https://www.instagram.com/sauberf1team/
Eredmények
Bemutatkozás: 1993, Dél-afrikai Nagydíj
Legjobb helyezés: 2. (először 2012, Malajziai Nagydíj, Sergio Perez)
Dobogós helyezések: 10 (először 1995, Olasz Nagydíj, Heinz-Harald Frentzen)
Legjobb rajthely: 2. (először 1998, Osztrák Nagydíj, Jean Alesi)
Leggyorsabb körök: 3 (először 2012, Kínai Nagydíj, Kamui Kobayashi)
Legjobb konstruktőri helyezés: 4. (2001)
Legjobb egyéni helyezés: 8. (2001, Nick Heidfeld)
Statisztikák
Év | Motor | Futam | Győzelem | Dobogó | Pole | L. kör | Pontszerzés | Pont | Hely |
1993 | Ilmor | 16 | 0 | 0 | 0 | 0 | 6 | 12 | 7. |
1994 | Mercedes | 16 | 0 | 0 | 0 | 0 | 7 | 12 | 8. |
1995 | Ford | 17 | 0 | 1 | 0 | 0 | 10 | 18 | 7. |
1996 | Ford | 16 | 0 | 1 | 0 | 0 | 4 | 11 | 7. |
1997 | Petronas | 17 | 0 | 1 | 0 | 0 | 7 | 16 | 7. |
1998 | Petronas | 16 | 0 | 1 | 0 | 0 | 5 | 10 | 6. |
1999 | Petronas | 16 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 8. |
2000 | Petronas | 17 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 6 | 8. |
2001 | Petronas | 17 | 0 | 1 | 0 | 0 | 11 | 21 | 4. |
2002 | Petronas | 17 | 0 | 0 | 0 | 0 | 7 | 11 | 5. |
2003 | Petronas | 16 | 0 | 1 | 0 | 0 | 6 | 19 | 6. |
2004 | Petronas | 18 | 0 | 0 | 0 | 0 | 14 | 34 | 6. |
2005 | Petronas | 18 | 0 | 0 | 0 | 0 | 7 | 20 | 8. |
2010 | Ferrari | 19 | 0 | 0 | 0 | 0 | 11 | 44 | 8. |
2011 | Ferrari | 19 | 0 | 0 | 0 | 0 | 14 | 44 | 7. |
2012 | Ferrari | 20 | 0 | 4 | 0 | 2 | 16 | 126 | 6. |
2013 | Ferrari | 19 | 0 | 0 | 0 | 1 | 11 | 57 | 7. |
2014 | Ferrari | 19 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10. |
2015 | Ferrari | 19 | 0 | 0 | 0 | 0 | 11 | 36 | 8. |
2016 | Ferrari | 21 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 10. |
Összesen: | 353 | 0 | 10 | 0 | 3 | 157 | 504 |
Versenyzők
Pilóta |
Év |
Futam |
Dobogó |
Pontszerzés |
Pont |
JJ Lehto |
1993-1994 |
18 |
0 |
2 |
5 |
Karl Wendlinger |
1993-1995 |
25 |
0 |
6 |
11 |
Heinz-Harald Frentzen |
1994-1996, 2002-2003 |
64 |
2 |
18 |
42 |
Andrea de Cesaris |
1994 |
9 |
0 |
1 |
1 |
Jean-Christophe Boullion |
1995 |
11 |
0 |
2 |
3 |
Johnny Herbert |
1996-1998 |
49 |
2 |
8 |
20 |
Nicola Larini |
1997 |
5 |
0 |
1 |
1 |
Gianni Morbidelli |
1997 |
7 |
0 |
0 |
0 |
Norberto Fontana |
1997 |
4 |
0 |
0 |
0 |
Jean Alesi |
1998-1999 |
32 |
1 |
6 |
11 |
Pedro Paulo Diniz |
1999-2000 |
32 |
0 |
3 |
3 |
Mika Salo |
2000 |
16 |
0 |
4 |
6 |
Kimi Raikkönen |
2001 |
17 |
0 |
4 |
9 |
Nick Heidfeld |
2001-2003, 2010 |
55 |
1 |
16 |
31 |
Felipe Massa |
2002, 2004-2005 |
52 |
0 |
12 |
27 |
Giancarlo Fisichella |
2004 |
18 |
0 |
9 |
22 |
Jacques Villeneuve |
2005 |
18 |
0 |
3 |
9 |
Pedro de la Rosa |
2010, 2011 |
14 |
0 |
1 |
6 |
Kamui Kobayashi |
2010-2012 |
58 |
1 |
26 |
122 |
Sergio Perez |
2011-2012 |
37 |
3 |
12 |
80 |
Esteban Gutierrez |
2013-2014 |
38 |
0 |
1 |
6 |
Nico Hülkenberg |
2013 |
18 |
0 |
10 |
51 |
Adrian Sutil |
2014 |
19 |
0 |
0 |
0 |
Felipe Nasr |
2015-2016 |
40 |
0 |
7 |
29 |
Marcus Ericsson |
2015-2016 |
40 |
0 |
5 |
9 |
Rekordok és ranglisták
A 8. legtöbb nagydíjrészvétel az F1 történetében (351), a 2. legtöbb a futamgyőzelemmel nem rendelkező istállók közül.
Jogelődök
Év |
Csapat |
Futam |
Győzelem |
Dobogó |
Pole |
L. kör |
Pont |
2006-2009 |
BMW Sauber |
70 |
1 |
17 |
1 |
2 |
308 |
1993-2005, 2010-2015 |
Sauber |
351 |
0 |
10 |
0 |
3 |
504 |
24 szezon alatt: |
421 |
1 |
27 |
1 |
5 |
812 |
A statisztikai adatok frissítve a 2016-os szezon végéig.
Érdekességek
A privát Sauber történetében van egy négyéves szünet 2006 és 2009 között, de a csapat egyáltalán nem tűnt el abban az időben. A BMW többségi tulajdonosként érkezett hozzájuk, így ebben az időszakban gyári támogatást élveztek és legnagyobb sikereiket is ekkor érték el egy győzelem és 16 további dobogó képében. Amikor a BMW kivonult, Peter Sauber visszavásárolta az istállót.
A BMW 2009 legvégén jelentette be távozását, miután már leadta nevezését a következő szezonra, így 2010-ben az a furcsa helyzet állt elő, hogy a csapatot továbbra is BMW Sauberként jegyezték, miközben az autókat már a Ferrari motorja hajtotta - statisztikáinkban a 2010-es szezont épp ezért már a Sauber, s nem a BMW Sauber eredményeihez számítottuk