Szinte már nincs olyan ágazat, ahol ezzel a kérdéssel ne kellene foglalkoznia egy KKV-döntéshozójának vagy döntéshozói csapatának. Mi pontosan ebben szeretnénk segíteni a bejegyzés keretei között, méghozzá a leginkább lényeges szempontok ismertetésével.
Alapkövetelmény, hogy egy jó CRM rendszer bárhonnan elérhető legyen
Magyarul legyen elérhető egy online felületen keresztül. Akkor is, amikor az irodában tesszük a dolgunkat, illetve olyankor is, amikor adott esetben egy másik országban tartózkodunk, és szeretnénk rálátni a céges ügyekre.
Ide kapcsolódik, hogy egy MiniCRM típusú jó CRM szoftver platformfüggetlen. Ami azt jelenti, hogy asztali gépről, laptopról, tabletről vagy okostelefonról is be tudunk lépni, és használni tudjuk. Ne kelljen hozzá más, mint internetes elérés.
Szintén lényeges, hogy a funkciókat telepítés nélkül elérhessük. Ne kelljen rendszergazdát vagy külsős szakembert hívni a technikai installáció miatt. Ma már jogos elvárás, hogy ehelyett egy transzparens felhasználói felületre lehessen belépni.
A jó CRM rendszer nem egy standard dobozos termék
Hisz eleve az benne az egyik, ha nem a legnagyobb érték, hogy a cég működésére tudjuk szabni. Jogosan merülhet fel elvárásként, hogy ezt a fajta testreszabást könnyen, átláthatóan, rövid idő alatt meg tudjuk valósítani.
Minden hasonló megoldás akkor ér valamit, ha azt a kollégák rendszeresen használják. Ehhez kulcsfontosságú az átlátható és felhasználóbarát jelleg. A használat legyen könnyen megtanulható, és akár oktatás nélkül is boldoguljon vele bárki a csapatból.
Manapság nem lehet eléggé hangsúlyozni az adatbiztonság fontosságát sem. Legyen szó a szervezet belső adatairól vagy a klientúrát érintő információkról. Úgyhogy ez szintén alapvető prioritással ér fel.
CRM rendszer keresésénél a financiális megtérülés is döntő faktor
Jónak azt a megoldást lehet nevezni, ahol számottevő beüzemelési költségek nincsenek vagy minimálisak. Sőt, az optimális eset az, hogy a mindennapi használat következtében tapasztalt időbeli és anyagi nyereség gyors megtérülést hoz.
Szorosan kapcsolódik ezekhez a követelményekhez az integráció lehetősége más szoftverekkel. Valljuk meg őszintén, tényleges szintlépésről akkor beszélhetünk, ha a számlázás, a kontrolling, a naptárunk, a folyamatmenedzsment és az ügyfélkezelés is megkapja a kulcsfontosságú integrációt.
Nagy vonalakban ezeknek a követelményeknek kell teljesülnie ahhoz, hogy egy CRM rendszer ténylegesen hasznot tudjon termelni egy KKV életében. Minden más a felhasználói szokások és a tudatosság függvényében fog alakulni.