Egy gépkocsibeálló esetén a nem megfelelő vastagság, az elégtelen kivitelezés azonfelül, hogy nem felel meg a terhelésnek, és emiatt idő előtt tönkremegy, az alkalmazott betonmennyiség és a betonacélháló miatt anyagilag sem olcsó mulatság. A javítás sok esetben csak bontás utáni újrabetonozással lehetséges. Hogyan kerülhető el, hogy ebbe a hibába essünk?
Minden az alapoknál kezdődik
Házépítés során az alapozás rendkívüli jelentőségű, és nincs ez másként egy gépkocsibeálló betonozása esetén sem. A nem teherhordó szerkezetek elkészítését némi tudás és gyakorlat birtokában mi magunk is elvégezhetjük, és a munka megkönnyítésére, a beton megerősítésére alkalmazhatjuk a Beton Booster által kínált ArmoTec makroszálakat.
Hozzáértés hiányában sok esetben az indokoltnál vastagabb betonszerkezet épül, ami jelentősen megnöveli az építés anyagköltségét és munkadíját. A vékonyabb szerkezet pedig növeli a szerkezet károsodásának esélyét a használatbavétel után. További kockázati tényezőt jelent a talaj nem megfelelő előkészítése, tömörítése. Első körben ezt kell alkalmassá tenni a betonfelület fogadására, és csak utána lehet nekilátni a várható terhelés ismeretében a kocsibeálló betonozásának.
Betonacél háló helyett létezik más megoldás
A betonvasak használata a legelterjedtebb megoldás a betonszerkezetek erősítésére, akár teherhordó, akár nem teherhordó szerkezetekről van szó. Azonban a betonacélháló helyszínre szállítása komoly logisztikai feladat a mérete és a súlya miatt is, szállíttatása komoly összegbe kerülhet, nem beszélve a szereléséről. Ráadásul betonozáskor figyelmesen kell elhelyezni a hálót, hogy megfelelően takarva legyen, és a korrózió ne kezdje ki. A megfelelő betonvastagság, valamint a megfelelő rétegrend kialakítása is lényeges, jelentősen befolyásolja a végeredményt.
Miért bonyolítanád a dolgot, ha létezik könnyebb, gyorsabb és olcsóbb lehetőség is? Nem önhordó szerkezetek erősítésére tökéletes megoldást jelent a szálerősítésű beton.
Hogyan betonozd a gépkocsibeállót?
A betonozandó felület előkészítése kihagyhatatlan feladat a tökéletes végeredmény érdekében, ugyanis a laza, nem kellően tömör ágyazat a beton a mozgásból eredően repedezni fog.
Átlagos terhelésre 15 cm vastag zúzalék vagy sóder ágyazat készüljön, erre mehet 10 cm C25-30 szilárdságú beton. Az erősítésre használt betonacélhálót kiválthatjuk ArmoTec statikai makroszál adagolásával. Ezáltal nemcsak a betonacél beszerzési és szerelési költségét spórolhatjuk meg, de sokkal tartósabb végeredményre számíthatunk.
A szálerősített beton alkalmazásával, megfelelő utókezelés mellett elkerülhetők a zsugorodásból eredő, valamint a terhelés során fellépő törések, repedések.