Aki nincs fent a közösségi oldalakon, annak jóval kevesebb lehetősége van eljutni a célközönségéhez. Ezért aztán a vállalatok minden lehetőséget megragadnak, így nem ritka, hogy influencerekkel, magyarul véleményvezérekkel igyekeznek megtámogatni az online jelenlétüket.
De miért olyan fontos a tartalom? És miért nem mindegy, hogy ki gyártja? Ennek járunk mai írásunkban utána!
Mit csinál egy online tartalomgyártó?
Ha tüzetesebben megnézed az Alfakapos.hu online tartalomgyártó képzésének menetrendjét, akkor láthatod, hogy ez messze nem olyan könnyű munka, mint amennyire első blikkre tűnik. Legalábbis ha rendesen csinálja az ember.
Természetesen a követőtábor alapján többféle “méretű” influencer létezik, ám megszerezni a követőket egy dolog, megtartani azonban teljesen más. Az utóbbiért ugyanis nap mint nap tenni kell, méghozzá releváns és értékes tartalmakkal.
Szinte nincs olyan téma, amiben ne lehetne blogot, vlogot vagy épp közösségi oldalakat üzemeltetni, ám ha kiváló minőségben akarunk szolgáltatni, akkor ahhoz mindenképpen érdemes megtanulni egy-két, vagy akár még több dolgot is.
És hogy miért éri meg úgy csinálni, hogy jó legyen? Mert a cégek, a brandek egy-egy adott témában rendszeresen kérnek fel véleményvezéreket, azaz befolyásoló embereket arra, hogy működjenek együtt velük. Ez többféle formában is történhet: akár direktben, akár marketing-, akár influencerügynökségen keresztül.
Mit érdemes elsajátítani hozzá?
Az, hogy van valamiről véleményünk, közel sem jelenti azt, hogy azt korrekt, emészthető és eladható formába is tudjuk önteni. Ehhez ajánlott a következő területeket kicsit mélyrehatóbban tanulmányozni:
- Fontos, hogy legyenek naprakész vállalkozástani és jogi ismereteid.
- Elengedhetelen, hogy képben legyél az etikai ismeretekkel, hogy hiteles és etikus légy.
- Lényeges, hogy meglegyenek a megfelelő pszichológiai, aktuálpolitikai és internetbiztonsági ismereteid.
- Feltétlenül tudnod kell igényesen használni a videó- és képszerkesztő programokat.
- Követned és ismerned kell a nemzetközi trendeket.
- Igényesen és legfőképpen helyesen kell írnod, hogy tartalmaid valóban minőségiek legyenek.
Amint láthatod, nem csupán arról van szó, hogy lősz pár fotót, hozzádobsz néhány hashtaget. Az igazi influencert épp az különbözteti meg a wannabe változatoktól, hogy valóban értéket közvetítenek a célcsoportjuknak.
Nem muszáj influencerkedni!
Ahhoz,hogy elvégezd az Alfakapos.hu online tartalomgyártó szakképzését, nem muszáj az “arcod” adni egy-egy brandhez. Simán dolgozhatsz online marketingesként egy cégnek, vagy akár próbálhatod a saját ügyfélkörödet is bővíteni, az itt tanultak mindenképpen a hasznodra válnak a munkád során.