DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 19. csütörtök
Egyéb

Útmutató a kezdő fuvarozóknak

Mivel a közúti árufuvarozás napjaink kereskedelmének nagyon fontos részét képezi, így rendkívül nagy a kereslet a tehergépkocsi- és a nemzetközi gépkocsivezetőkre, akik emiatt a magyarországi átlaghoz képest komoly kereseti lehetőséggel számolhatnak.

Ezek a Szombathelyállás https://szombathelyallas.hu/allasok/szallitas-fuvarozas aloldalán is megpályázható munkakörök azonban nem csupán abból állnak, hogy a kamionnal vagy a tehergépjárművel tempomattal, egyenesen megyünk az autópályán, mint ahogy azt sokan gondolják. Egy-egy fuvar miatt ugyanis napokra vagy akár hetekre távol kell lennünk a családtól és az ismerős környezetünktől, így az alkalmazkodó képesség rendkívül fontos. 

De emellett még el kell tudni látni magunkat is, jól kell tudnunk tájékozódni, azonnali döntéseket kell hoznunk, ismernünk kell a hazai és a nemzetközi KRESZ-t, arról nem is beszélve, hogy némi nyelvismerettel is rendelkeznünk kell a külföldiekkel való interakcióhoz. A vezetési tapasztalatot pedig már meg sem említjük.

 

Milyen képesítés szükséges ilyen munkakörök betöltéséhez?

Ahhoz, hogy egy ilyen munkakört be tudjunk tölteni, alapfeltétel a „C” kategóriás jogosítvány megszerzése, amelyhez elengedhetetlen egy alapfokú iskolai végzettség, egy érvényes „B” kategóriás vezetői engedély és a minimum 17,5 éves életkor.

httpsszombathelyallas.hu - 2023 június - Cikk5



A kézhez kapott jogosítvánnyal 21 éves korig csak Magyarországon vállalhatunk fuvarokat. Ennek az életkornak az elérése után viszont már külföldön is vezethetünk kamiont vagy tehergépjárművet. Előtte azonban szükség lesz még egy GKI igazolványra is, amely nélkül egyik fuvarozó cég sem fog minket alkalmazni.

 

Ezeknek a papíroknak a megléte nem jelenti azt, hogy megfelelő gyakorlattal is rendelkezünk

Az út során ugyanis számos kihívással szembesülünk majd, beleértve a szokatlan domborzati és éghajlati, meteorológiai körülményeket, amelyekre a tanfolyamok egyáltalán nem készítenek fel. 

Ezért javasolt olyan munkahelyet keresni, ahol van lehetőség 4 kezes (2 fős) járatra. Ilyenkor ugyanis általában olyan tapasztalt kollégával raknak össze minket, aki már több százezer kilométert levezetett, és aki szívesen osztja meg a tudását és a tapasztalatait. 

Abban az esetben viszont, ha önállóan kell vezetnünk, akkor fontos, hogy ne fogcsikorgatva várjuk a baj megtörténését, hanem szálljunk ki inkább a fülkéből, és nézzük meg, milyen messze van még például a rámpa vagy az ereszcsatorna a kamiontól vagy a tehergépjárműtől!

 

A szakma iránti elhivatottságra is szükség van

Ha valaki csupán a pénz miatt szeretne kamion- vagy tehergépjármű-vezetővé válni, akkor neki garantáltan nem lesz hosszú életű a jövője a szakmában. Komoly elhivatottság nélkül ugyanis soha nem leszünk majd igazi sofőrök.

Törekednünk kell tehát arra, hogy napról napra fejlődjünk, és minél jobban végezzük a munkakörrel járó feladatainkat. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: