DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 25. szerda
Egyéb

Új ID. Buzz koncepciók mutatkoztak be a 2022-es IAA alkalmával

Igazi „ID. Buzz Show” volt az idei IAA Transportation 2022 kiállítás, ahol az új ID. Buzz1 és ID. Buzz Cargo2 mellett – egyaránt világpremierként – különböző felépítménygyártók innovatív, szériaközeli ID. Buzz tanulmányait is bemutatta a Volkswagen Haszonjárművek. Az ID. Buzz alapjaira épülő első mentőautót3 a Bösenberg felépítménygyártó tervezte, így immár a mentőjárművek körébe is megérkezett az elektromos mobilitás. A Snoeks felépítménycég által bemutatott ID. Buzz Flex-Cab-koncepció3 a személyszállítás egyfajta elektromos Caravelle modellje. A szó legszorosabb értelmében „cool” a Wükaro felépítmény-specialista készítette első ID. Buzz hűtősautó3, míg a hat köbméter rakterű, első dobozos felépítményű ID. Buzz3 a Veth felépítménygyártó munkája. Mindezeken túl a CS/Würth céggel együttműködésben a Miele szervizautójává alakult át az ID. Buzz Cargo2.

Merőben újszerű – Az új ID. Buzz egy új korszak Bulli-modellje: sokoldalú, mint minden elődje, igazi multifunkciós eszköz. Volkswagen kisbuszként és transzporterként az ID. Buzz egyre több piaci szegmensbe juttatja el az elektromos mobilitást, így merőben újszerű koncepciót képvisel („gamechanger”). Az új modellsorozatban rejlő óriási lehetőségeket hivatottak érzékeltetni a 2022-es IAA Transportation kiállítás alkalmával bemutatott ID. Buzz felépítménygyártói tanulmányok.

Nemzetközi ID. Buzz Show – Új ID. Buzz koncepciók mutatkoztak be a 2022-es IAA alkalmával 3



ID. Buzz Flex-Cab koncepció – A holland Snoeks felépítmény-specialista személyszállításra kialakított ID. Buzz Cargo kivitelt mutatott be, az ötüléses ID. Buzz Flex-Cab koncepció így egyfajta elektromos hajtásrendszerű Caravelle változatként jelent meg. A tanulmány hátuljában háromszemélyes üléspad húzódik, amely hosszirányban kétféle pozícióban – normál, vagy Komfort lábtérrel – rögzíthető, de az ülőfelülettel együtt akár teljes egészében fel is hajtható. Az üléspad állítása, valamint fel- és lehajtása a B- illetve a D-oszlopon található kezelőelemmel vezérelhető. A rugalmasan használható üléspadnak köszönhetően a légkondicionált hátsó beltér pillanatok alatt átalakítható a személy-, illetve az áruszállítás igényei szerint. A Snoeks ID. Buzz Flex-Cab tanulmánya rendkívül innovatív személyszállítási koncepció, amely egyaránt jól használható például transzferjárat (shuttle), taxi, közösségi használatú kisbusz céljaira, vagy épp a kisiparosok ideális járműveként.

Nemzetközi ID. Buzz Show – Új ID. Buzz koncepciók mutatkoztak be a 2022-es IAA alkalmával 2

ID. Buzz mentőautó – Az új ID. Buzz úgy készült, hogy mind kisbuszként, mind pedig transzporterként speciális feladatokat is elláthasson – például mentőautóként. Az elektromos mobilitás így erre a területre is megérkezett, a német Bösenberg felépítménygyártó pedig most az IAA alkalmával szériaközeli tanulmányával mutatja be, milyen lehet és mit tudhat egy ilyen ID. Buzz modell. Akár három személy számára is helyet kínál fedélzetén az első ID. Buzz mentőautó, a rakteret ez esetben az orvos és az egészségügyi felszerelés számára optimális munkahelyként alakították ki. A Bösenberg modulrendszerű koncepciót dolgozott ki ehhez, a felszerelés és az összes speciális komponens integrációja így csupán minimális változtatásokat igényel az alapjárművön. A koncepció része a különleges megkülönböztető jelzések (fény és hang) technikája is, amely önálló akkumulátorrendszerről működik.

Nemzetközi ID. Buzz Show – Új ID. Buzz koncepciók mutatkoztak be a 2022-es IAA alkalmával 5

ID. Buzz Cargo zárt felépítménnyel – A holland Veth Automotive felépítménygyártó a hátsó részén egy hasábalakzattal ötvözte az ID. Buzz immár ikonná vált formavilágát, így az első felépítményes (doboz felépítmény) ID. Buzz modellt alkotva meg. A felépítmény az eleve kiváló 3,9-ről tekintélyes 6,0 köbméterre növelte a rakteret, amelyben az ID. Buzz Cargo akár 680 kilogramm hasznos terhet is szállíthat. A felépítmény oldalfalai és hátulja egyaránt kialakítható hagyományos, illetve tolóajtókkal és/vagy rolókkal, így biztosítva például a csomagkézbesítők számára, hogy minden oldalról elérhessék a szállítmányt. A tanulmánymodell az utasoldalon mélyre lenyúló ajtóval, a vezetőoldalon rolóval, hátul pedig nagyméretű kétszárnyú ajtóval készült. A céglogók és -reklámok számára körben nagy szabad felületek állnak rendelkezésre. A felépítmény a rakomány megcsúszását gátló, egyben fokozottan kopásálló padlózatot kapott.

Nemzetközi ID. Buzz Show – Új ID. Buzz koncepciók mutatkoztak be a 2022-es IAA alkalmával 6

ID. Buzz Cargo hűtősautó – A német Wükaro felépítménygyártó elsőként mutatott be az IAA alkalmával hűtősautó kialakítású ID. Buzz Cargo modellt, amely kifejezetten a belvárosi kiszállító alkalmazásokra, vagyis az úgynevezett „utolsó kilométerekre” készült. Alapvető újdonsága az elektromos hajtás és az ugyancsak elektromos hűtésrendszer kombinációja. A hűtőrendszer egy lapos, 230 voltos tetőn elhelyezett hűtőrendszerből (lapos mennyezeti elpárologtató), négy lítium-ion akkumulátorból (mindegyik névleges töltése 100 amperóra) és egy inverterből (egyenáramot váltóárammá alakítja) álló integrált akkumulátortöltő. A hűtőrendszer négy akkumulátora, amelyek a helytakarékosság érdekében a kerékjáratokban vannak elhelyezve, lehetővé teszik a rendszer független működését hat-nyolc órán keresztül. Általában a csomagtér előhűtésére is van lehetőség, ha az ID. A Buzz Cargo online elérhető. A felszereltségtől függően a tanulmány akár 390 kg-os terhet is szállíthat – ez elegendő az interneten rendelt fagyasztott élelmiszerekhez, az éttermek számára készült specialitásokhoz vagy a klasszikus olasz fagylaltos furgon újrafeltalálásához. Mert a jövő nyár biztosan eljön.

Nemzetközi ID. Buzz Show – Új ID. Buzz koncepciók mutatkoztak be a 2022-es IAA alkalmával 1

ID. Buzz Cargo, mint Miele szervizautó: A Volkswagen Haszonjárművek standján a 12-es csarnokban az ID. A Buzz Cargo a vörös egy különleges árnyalatában vonzotta a tekintetet. A CS/Würth és a Volkswagen Haszonjárművek közös fejlesztési folyamatának részeként a Miele speciális vásárlói igényeit valósították meg ebben a járműben. Az elektromos transzporter rakterében például polcrendszerekkel ellátott rész található a Miele ügyfélszolgálata számára anyagok, alkatrészek és szerszámok tárolására, amely a szervizszemélyzet igényeihez igazodik. A beépített összecsukható asztallal ellátott középkonzol a vezető munkahelyeként szolgál az utastérben. Különösen szembeötlő a Miele cégre jellemző „paprika vörös” különleges fényezés. 

 

1 ID. Buzz Pro (150 kW/204 LE) – Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (NEDC) (kWh/100 km): 18,9; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0

2 ID. Buzz Cargo (150 kW/204 LE) – Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 22,2-20,4; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0;

Ehhez a járműhöz csak a WLTP szerinti üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek állnak rendelkezésre, az NEDC szerintiek nem.

3 Ez a jármű szériaközeli tanulmánymodell.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: