DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 29. vasárnap
Egyéb

Itt az új BMW 3-as limuzin és Touring

Frissített formanyelvével, széleskörűen modernizált prémium hangulatával, valamint a digitalizáció, a járművezérlés és a felszereltség területén jelentkező fejlesztéseivel a BMW 3-as sorozat új kiadása készen áll arra, hogy újabb fejezettel bővítse a modell világméretű sikertörténetét.

A frontrész és a hátsó kialakítás célzott módosításai még inkább előtérbe helyezik az új BMW 3-as limuzin és az új BMW 3-as Touring által fémjelzett sportosságot. A BMW Ívelt Kijelzővel dolgozó BMW 8.0 operációs rendszer a korszerűség új szintjét képviseli az utastérben, miközben a kormány mögötti váltófülekkel és újragondolt előválasztó karral szerelt, nyolcfokozatú Steptronic automataváltó az új BMW 3-as sorozat összes modellváltozatának alapfelszereltségébe bekerül.

P90462485_highRes_the-new-bmw-3-series_resize



Sportosan elegáns megjelenésével és agilis vezethetőségével a BMW 3-as sorozat az első naptól kezdve a prémium középkategóriában elérhető vezetési élmény meghatározó viszonyítási alapja. A 3-as BMW eközben a bajor prémiummárka elsőszámú modellsorozata is. Az immár több mint 45 éve imádott sportlimuzin és az első ízben 35 évvel ezelőtt bemutatott Touring karosszériaváltozat új kiadása 2022 júliusában érkezik meg az utakra. Az új BMW 3-as limuzin a BMW Group müncheni és mexikói gyárában, az új BMW 3-as Touring pedig kizárólag Münchenben lát majd napvilágot. A limuzin kínai piac számára fejlesztett változata a közös vállalkozásként működtetett BMW Brilliance Automotive (BBA) senjangi létesítményében készül.

P90462529_highRes_the-new-bmw-330e-tou_resize

Újragondolt első fényszórók és BMW hűtőrácsok

Határozottan kialakított felületeivel, dinamikus vonalvezetésével és nagyméretű légbeömlőivel az első lökhárító minden korábbinál nagyobb hangsúlyt fektet az új BMW 3-as limuzin és az új BMW 3-as Touring sportosságára. Az újragondolt első fényszórók és BMW hűtőrácsok eközben még tovább erősítik az újdonság összetéveszthetetlen kisugárzását. Az alapfelszereltségként kínált, teljes LED-technológiás első fényszórókat keskenyebb formában álmodták meg a tervezők, a harmonikus és modern összhatás érdekében egyedi kontúrokkal és fordított „L” alakban világító nappali menetfényekkel.

P90462541_highRes_the-new-bmw-3-series_resize

Az új BMW 3-as sorozat opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettáján az adaptív LED-technológiás első fényszórók is megtalálhatók, amelyek a technológia kék betétjeiről ismerhetők fel. A kéken világító betétek még sötétben is összetéveszthetetlen, prémium kategóriás megjelenést biztosítanak. Az adaptív LED-technológiás első fényszórók funkciói között a kanyarfény, az elvakítás-mentes mátrix távolsági fény, a dinamikus világítástartomány-vezérlés és a változtatható fényelosztás is megtalálható.

A finoman módosított kontúrok és az új duplalamellák a BMW hűtőrácsok még erőteljesebb benyomását keltik. Az alattuk elhelyezett, magasfényű feketére fényezett légbeömlők a fékrendszer hűtéséről gondoskodnak és kifinomult megjelenést garantálnak.

Új hátsó kialakítás rendezett, modern formanyelvvel

Az új BMW 3-as limuzin és az új BMW 3-as Touring hátsó kialakítását rendezett, modern formanyelv és még több fényezett felület teszi kifejezetten kifinomulttá. A modell szélességét és atletikus kiállását vízszintes vonalak, keskeny lámpák és hangsúlyos kerékjárati ívek nyomatékosítják. A kipufogórendszer motorváltozattól függően 90 vagy 100 milliméter átmérőjű végeket visel.

P90462505_highRes_the-new-bmw-3-series_resize

Az új BMW 3-as sorozat karosszériájának dinamizmusra és modernitásra összpontosító kialakítását a modell újragondolt portfóliója is hűen tükrözi. Az új 3-as BMW ennek megfelelően már alapfelszereltséggel is feltűnően sportos egyéniségként, a BMW M magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag ablaksávjával gurul le a gyártósorokról. Az új BMW 3-as limuzin széleskörű alapfelszereltségét ezen felül 17” méretű könnyűfém keréktárcsák is színesítik.

Az autós hírek támogatója az Aquaprofit Zrt.

Aquaprofit_banner_728x90

M Sport csomag új kialakítással és az M Sport Pro csomag premierje

Az új BMW 3-as sorozat stílusos dinamizmusát az M Sport csomag fokozhatja tovább, amelynek tételei között a méhsejt-mintázatú BMW hűtőrácsok, a sportos kialakítású lökhárítók, illetve az eltérő méretű gumiabroncsokkal szerelt, 18” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsák is megtalálhatók.

A BMW M GmbH által kifejlesztett, teljesítményre optimalizált modellek összetéveszthetetlen stílusjegyeket viselnek. Ilyenek a hálómintázatú BMW hűtőrácsok, a 18” méretű – vagy az opcionális extrafelszereltség részeként 19” méretű – BMW M könnyűfém keréktárcsák, a trapéz alakú kipufogóvégek és a magasfényű fekete BMW M külső visszapillantó-házak is.

Az M Sport Pro csomag újdonságként mutatkozik be az új 3-as BMW opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettáján. Az M Sport csomag kiegészítő opciója és a BMW M GmbH teljesítményre optimalizált modelljeinek extrafelszereltségi tétele kibővített BMW M magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomagot, BMW M Shadow Line világítási opciókat és vörös féknyergekkel dolgozó BMW M sport fékrendszert kínál. Az utólagosan felszerelhető BMW M Performance alkatrészek eközben hamisítatlan stílusban emelik új dimenzióba az új BMW 3-as limuzin és az új BMW 3-as Touring sportosságát.

A karosszériafényezési árnyalatok palettája ugyancsak tovább bővült, ezúttal az M Sport csomaghoz megrendelhető Skyscraper Grey metál és M Brooklyn Grey metál színekkel, valamint a BMW Individual részleg Frozen Pure Grey metál és Frozen Tanzanite Blue metál árnyalataival. A bajor prémiummárka ügyfelei ugyanakkor körülbelül 150 speciális BMW Individual karosszériafényezési opció közül is választhatnak.

P90462556_highRes_the-new-bmw-330e-tou_resize

Újratervezett műszerfal BMW Ívelt Kijelzővel

Az új BMW 3-as limuzin és az új BMW 3-as Touring utasterét részletekbe menően újratervezték a mérnökök. A márka által fémjelzett, vezető felé forduló műszerfal újraértelmezését az alapfelszereltségként kínált BMW Ívelt Kijelző testesíti meg: a kormány mögé pozícionált, 12,3” képernyő-átmérőjű digitális műszeregység és a 14,9” képernyő-átmérőjű központi kijelző párosa egy teljes mértékben digitális, nagyfelbontású egységgé áll össze. E csúcstechnológiás műszerfal hátterében progresszív digitalizáció húzódik, amely számos, korábban gombbal és kapcsolón keresztül működtetett járműfunkció érintésekkel és hangutasításokkal történő vezérlését is lehetővé teszi.

A nyolcfokozatú Steptronic automataváltó előválasztó karja ugyancsak új kialakítást kapott és a középkonzol vezérlőpaneljén, a motorvezérlő Start/Stop gomb, a BMW iDrive vezérlőtárcsa, a Driving Experience kapcsolók, a rögzítőfék és más járműfunkciók mellé pozícionálták a tervezők.

Háromzónás automata légkondicionáló és navigációs rendszer alapfelszereltségként

Az új BMW 3-as limuzin és az új BMW 3-as Touring alapfelszereltségének a háromzónás automata légkondicionáló is része, amelyet az érintés-érzékeny központi kijelzőn keresztül vagy hangutasításokkal vezérelhetnek az ügyfelek.

Az új 3-as BMW széleskörű alapfelszereltségébe bekerült továbbá az automata fényerő-szabályozású visszapillantó, a kibővített tároló csomag, valamint az első és hátsó szenzorokkal szerelt parkolássegítő rendszer (PDC – Park Distance Control) is. Mindegyik modell alapfelszereltségének része a BMW Maps navigációs rendszerrel dolgozó BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezés.

P90462531_highRes_the-new-bmw-330e-tou_resize

Széles hajtáslánc-paletta, alapfelszereltségként nyolcfokozatú Steptronic automataváltóval

A rendkívül széles hajtáslánc-paletta mindig is a BMW 3-as sorozat meghatározó jellemzője volt. A vezetési élmény és a takarékos közlekedés közötti példaértékű egyensúlyt BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, kiváltképp hatékony belsőégésű erőforrások, valamint plug-in hibrid és 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid hajtáslánc-technológiák teremtik meg. Az új BMW 3-as limuzin háromféle, az új BMW 3-as Touring pedig négyféle plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával válik elérhetővé. Eközben mindkét karosszériaváltozat motorpalettáján négyféle benzines és négyféle dízelüzemű erőforrás is sorakozik, négy vagy hat hengerrel. A portfólióba egy olyan négyhengeres benzinmotor is bekerült, amelyben a kipufogócsonkot a hengerfejbe integrálták, az optimalizált teljesítmény-leadásról pedig továbbfejlesztett turbófeltöltő gondoskodik.

Az új BMW 3-as limuzin és az új BMW 3-as Touring motorpalettájának csúcsán a BMW M GmbH két teljesítményre optimalizált modellje trónol, rendkívül sportos adottságokkal. Ez azt jelenti, hogy az új BMW 3-as sorozat hajtáslánc-palettája maximálisan lefedi a 110 kW / 150 lóerő és a 275 kW / 374 lóerő közötti teljesítmény-tartományt (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 1,8 – 8,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 40 – 198 gramm / km). A soros hathengeres benzinmotor és a négyhengeres dízelmotorok mild-hibrid technológiája módfelett gyors rendszerreakciót és még hatékonyabb közlekedést ígér.

P90462528_highRes_the-new-bmw-330e-tou_resize

Az új 3-as BMW összes hajtáslánc-technológiájában nyolcfokozatú Steptronic automataváltó dolgozik, már alapfelszereltségként. A technológia sportos karakterét a kormány mögé szerelt, ugyancsak alapfelszereltségként kínált váltófülek fokozzák tovább. A modellsorozathoz az opcionális extrafelszereltség részeként a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó is elérhető, amely rendkívül gyors kapcsolásdinamikával, tapadásra optimalizált gyorsulást kínáló Launch Control funkcióval és lélegzetelállító rugalmasságot ígérő Sprint funkcióval kecsegtet.

A motorpaletta csúcsán trónoló modellek alapfelszereltségének a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás is része. A technológia az opcionális extrafelszereltség részeként kétféle benzinmotorhoz (az új BMW 3-as Touring esetében egyféle benzinmotorhoz), kétféle dízelmotorhoz és a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellekhez is megrendelhető.

A vezetést támogató rendszerek széles választéka

Az új BMW 3-as sorozat kényelmét és biztonságát számos, automatizált vezetést és parkolást támogató rendszer emeli új szintre. Alapfelszereltség többek között a kerékpárosokra, autósokra és gyalogosokra is figyelő, automata fékező funkcióval dolgozó, frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (Front Collision Warning), az automata fékező funkcióval dolgozó tempomat, az előzési tilalmakat is jelző sebességhatár-kijelzés (Speed Limit Display), a manuális sebességkorlátozás-asszisztens (Speed Limit Assist) és az automata kormányzással is beavatkozó, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning). Az opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettán eközben olyan tételek sorakoznak, mint például a sávváltásra figyelmeztető rendszer (Lane Change Warning), a BMW Head-Up kijelző és a Driving Assistant Professional csomag*, amelynek része többek között a kormányzó- és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Control Assistant), a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with Stop & Go function), az automata sebességkorlátozás-asszisztens (Speed Limit Assist) és a forgalmi lámpák jelzéseit is felismerő, útvonalfigyelő funkció.

P90462503_highRes_the-new-bmw-3-series_resize

Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető parkolóasszisztens (Parking Assistant) funkcióinak sorát színesíti a tolatókamera és a tolatási segédlet (Reversing Assistant) is. A Parking Assistant Plus továbbfejlesztett parkolóasszisztens* – Park View, Panorama View és Remote 3D View funkciókkal – és a BMW Drive Recorder ugyancsak az opcionális extrafelszereltség része.

A BMW iDrive járművezérlő technológia új generációja, BMW 8.0 operációs rendszerrel

Az új BMW 3-as sorozatban is bemutatkozó, többszenzoros felhasználói élményt kínáló és a legkorszerűbb, BMW 8.0 operációs rendszerrel dolgozó BMW iDrive járművezérlő technológia stabil online kapcsolattal és gyors adatfeldolgozó kvalitásokkal, valamint a vezető és a jármű közötti intuitív párbeszéd lehetőségével mutat irányt a digitális jövőbe. Mindezek középpontjában a BMW Ívelt Kijelző és a BMW Intelligent Personal Assistant kibővített funkciói állnak.

A My BMW okostelefon-alkalmazás a vezető és a jármű között felépülő digitális kapcsolat elsőszámú, átfogó felülete, amelyen keresztül a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellek nagyfeszültségű akkumulátorának töltési folyamata is vezérelhető. Az új BMW 3-as limuzin és az új BMW 3-as Touring utasterében személyes eSIM kártyán keresztül épül fel az 5G mobiltechnológia, a személyre szabott felhasználói élményről BMW ID gondoskodik, az átfogóbb okostelefon-integrálhatóságot pedig Apple CarPlay® és Android Auto™ garantálja. A BMW ConnectedDrive szolgáltatás-paletta frissítő funkciója eközben a legújabb és legkorszerűbb szoftverekkel tartja naprakészen az új BMW 3-as sorozatot. Utóbbiak között a legújabb szolgáltatások és a továbbfejlesztett járműfunkciók egyaránt megtalálhatók.

 

*Elsőként a BMW M340i xDrive és a BMW M340d xDrive modellekhez válik elérhetővé.

A maximális teljesítményre, menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, kombinált károsanyag-kibocsátásra és kombinált energiafogyasztásra vonatkozó adatok előzetes értékek.

A sajtóközleményben szereplő modellváltozatok, felszereltségi tételek, csomagok és szintek, műszaki adatok, illetve átlagos üzemanyag-fogyasztásra, kombinált károsanyag-kibocsátásra és kombinált energiafogyasztásra vonatkozó értékek a németországi piacon elérhető ajánlatokat tükrözik, amennyiben az adott modell ott elérhető. A sajtóközleményben szereplő adatok és értékek az egyes piacokon eltérhetnek. Az egyes méretadatok és mérési eredmények a Németországban alapfelszereltséggel elérhető modellek értékei, amelyek a keréktárcsák / gumiabroncsok méretétől és típusától, valamint az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető tételek felszerelésétől is függnek.

Az átlagos üzemanyag-fogyasztási, kombinált károsanyag-kibocsátási, kombinált energiafogyasztási és elektromos hatótávolságra vonatkozó értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a Németországban alapfelszereltséggel elérhető modellek értékei, amelyek a keréktárcsák / gumiabroncsok méretétől és típusától, valamint az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető tételek felszerelésétől is függnek. A hivatalos NEDC és WLTP mérési eljárásokról bővebb információt találnak a www.bmw.de/wltp weboldalon.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: