A román márka legsikeresebb termékét tavaly felfrissítették. A szépészeti beavatkozások az ilyenkor szokásos területekre korlátozódtak: bevezettek néhány új színt, a formatervezők pedig enyhén átrajzolták az autó elejét és hátulját.
Tesztautónkban a Mercedes/Renault/Nissan trió által közösen kifejlesztett, 1333 köbcentis turbómotor található. A négyhengeres sokféle teljesítménnyel készül, a Daciánál a legerősebb verzió 150 lóerőt tud.
A széles fordulatszám-tartományban működő, jó hangú és élénk gázreakciójú erőforráshoz hatsebességes, dupla tengelykapcsolós automata váltót párosítottak. Ez a kettős jó dinamikát biztosít, lehet vele előzgetni, a kátyúkon pedig egyszerűen átvágtatni – meg kell állapítanunk, hogy a Duster futóműve és felépítése ideális a hazai utakra. A remek összképet a szerkezet működése árnyalja: erőteljes gyorsításkor láttunk már fürgébben és „gondolkodásmentesebben” visszakapcsoló váltót is.
A felvonultatott technika városban 7-8 liter körüli fogyasztást produkál, és autópályán is hasonlóval lehet számolni. Ez azzal kompenzálható, hogy városok közötti utakon az 5 literes fogyasztás is elérhető.
A Duster legjobban motorizált, azaz legdrágább verziója azért igényel kompromisszumokat. Ilyen például a központi kijelző működése, amelynek sebessége, felbontása és programjának időnkénti leakadása mutatja, hogy nem egy prémiummodellel van dolgunk. A problémát szerencsére megoldja az okostelefon használata, a tükrözés jó segítség lehet a vezetőnek.
Az utastér anyagai és kidolgozottsági szintjei hozzák a megszokott színvonalat. Az első ülések oldaltartása lehetne nagyobb, hátul hosszabb távon inkább két felnőttnek kényelmes az ülőhely.
Az erős négyhengeres remek mozgékonyságot és elegendő erőtöbbletet biztosít. Hogy a plusz 20 lóerő megéri-e a vásárlónak, az a hozzáállásától és a pénztárcájának vastagságától függ. Ugyanis a csúcsmotort úgy árazták, hogy csak automata váltóval vagy 4 x 4-es hajtás és kézi kapcsolású váltó párosával lehet elérni. Ha valakinek nem éri meg a vaskos felárat a 150 lóerő, akkor marad a 130 lovas verzió a manuális váltóval.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4341/1804/1693 mm
Motor: 1333 cm3, 150 LE/5250–6000 250 Nm/1700–3250 Nm
Gyorsulás (0–100 km/h): 9,7 s
Ár: 6 899 000 Ft (alapár: 4 099 000 Ft)
Tesztautó: Renault Hungária